قدس آنلاین – رها واعظی: کاربران گوشی های هوشمند دارای ویندوز ۸.۱، هر روز به دنبال این هستند که زمان به روز رسانی گوشی هایشان به ویندوز ۱۰ فرا برسد.

به روز رسانی ویندوز ۱۰ برای گوشی های هوشمند در راه است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، شرکت T-Mobile در آلمان، فشار خود را بر روی مایکروسافت برای ارئه ی نسخه ی به روز رسانی ویندوز گوشی های هوشمند و ارتقای ویندوز آن ها به ویندوز 10 آغاز کرده است.

ویندوز 10 موبایل در حال حاضر بر روی گوشی های هوشمند لومیا 930، 950، 640، 830، 535، 635 و 640 XL قابل اجرا می باشد و احتمالا از دو هفته قبل، کاربران این گوشی ها در آلمان، نسخه ی به روز رسانی خود را دریافت کرده اند.

با این حال هنوز هیچ تایید رسمی از سمت مایکروسافت برای ارتقای نرم افزاری گوشی های هوشمند ویندوزی نشده است.

البته مایکروسافت اعلام کرده است که در تاریخی بسیار نزدیک، که احتمالا 12 ژانویه باشد، نسخه ی به روز رسانی گوشی های هوشمند به ویندوز 10 را ارائه می دهد. البته این خبر نیز به صورت غیررسمی و از طریق سایت های واسطه اعلام شده است.

تا به امروز تنها گوشی های داری ویندوز 10، گوشی های هوشمند لومیا 950 و لومیا 950 XL و لومیا 550 می باشد.

با این حال حتی این گوشی های نیز از برخی اشکالات نرم افزاری و تاخیر در عملکرد رنج می برند.

البته این موضوع قابل درک می باشد که مایکروسافت یک کمپانی تولید سیستم عامل برای دسکتاپ می باشد و اگر نسخه های تلفن همراه اش دارای مشکلاتی هستند، به علت عدم تمرکز کمپانی بر روی این موضوع می باشد.

شاید ویندوز 10 آخرین شانس مایکروسافت برای رقابت با iOS و آندروید بوده و در بهترین حالت باید با ویندوز 8.1 گوشی های هوشمند، از دنیای سیستم عامل گوشی ها خداحافظی می کرده است، اما این اعتقاد کارشناسان است و خود مایکروسافت چنین عقیده یی ندارد.

در حال حاضر ویندوز 10 آخرین نسخه ی سیستم عامل دسکتاپ، تبلت و گوشی های هوشمند می باشد که توسط مایکروسافت ارائه شده است. مرورگر Edge نیز جدیدترین مرورگری بوده که مایکروسافت تولید کرده است.

همان طور که پیش از این مشاهده شده است، تمام وظایف موجود بر روی ویندوز 10 دسکتاپ، به صورت یکپارچه تبدیل به وظایفی بر روی ویندوز گوشی 10 شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.