۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 335348

رقیه توسلی : گوشه خیابان منتظر تاکسی ایستاده ام و به چرخی که با بساط باقلا و لبو و چای داغش وسط معرکه زمستان ایستاده ، زل زده ام. لبوهای سرخ و شیرین اش حسابی چشمک می زنند و مشتری جمع کن اند.

نشانه ها را دنبال کنیم

همه اینها یکطرف و نوشته تبلیغاتی اش که نظرم را به خود جلب کرده یکطرف... چای طعم دار، کلاسیک (سیاه) ، سبز !

به ساعتم نگاه می کنم و سرم را که برمی گردانم چشمم می رود تا خانه روبرو. زنی چادر بر سر روی پشت بام خانه اش به آرامی می چرخد و گیره از لباس های  خشک برمی دارد و با تکانی آنها را می چیند توی سبد پلاستیکی که با خود آورده است .

مادرانه و مهربان چند دانه  گیره از شلواربچه و کلاه و روسری برمی دارد و دقایقی بعد سبد به بغل از پشت بام ناپدید می شود.

از تاکسی خبری نیست اما کلافه نیستم و دیدنی های دوست داشتنی ، گرمم کرده است. سر که به آسمان بلند می کنم این بار لانه زیبای کلاغ ها نصیبم می شود. نگاه به درخت های بلند عریان و شاخه هایی که پُراز خانه های چوبی چشم نواز و بی نظیرند.

هرچه بیشتر زل می زنم ، بیشتر لذت می برم. یک ، دو ، سه ، چهار... این خیابان از آشیانه های بی سقف زمستانی پُر بود و من تا به حال آنها را ندیده بودم! چه اشتباه و چه افسوسی!

گوشی ام را از جیبم بیرون می کشم و چند تایی عکس با زوم بالا می گیرم. سروصدا و شلوغی دوروبرم که بیشتر می شود تازه متوجه می شوم زنگ مدرسه ای در حوالی ام خورده و دختربچه های صورتی پوش دانه به دانه دارند خیابان را پُر می کنند.

چه منظره خاطره انگیزی... کودکانی که چهره معصوم و باطراوت شان حواسم را از سوز دیماه و نیامدن تاکسی ، پرت پرت می کند.

آنقدر انرژی و شور و هیجان پیدا می کنم و حالم خوش می شود که از رفتن به مطب دکتر پشیمان می شوم و تصمیم تازه ای می گیرم. می خواهم پیاده راه بیفتم طرف خانه. سعی می کنم دیدن این همه نشانه برای داشتن یک روز عالی و زیبا را از دست ندهم.

با خودم می گویم اول می روم گلفروشی و خودم را به چند شاخه گل میخک مهمان می کنم ، بعد راه می افتم طرف سوپر میوه برای تدارک یک شام زمستانی گرم و عاشقانه.

آنقدر ذوق زده ام که اصلا صدای بوق ماشینی که من مخاطبش هستم را نمی شنوم. از اتومبیل صدای آهنگینی اسمم را داد می زند و من رو برمی گردانم و دیگر شادمانی ام تکمیل می شود. آخر بگویید دیدن مادر کدام زمستانی را بهار نمی کند...

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.