کاخ سفید اعلام کرد، رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق در گفت وگوی تلفنی نبرد با داعش در الرمادی را بررسی و از اعدام شیخ نمر به دست عربستان و تنش های متعاقب آن میان تهران و ریاض ابراز نگرانی کردند.

گفت وگوی تلفنی اوباما و العبادی درباره داعش و عربستان سعودی
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و حیدر العبادی نخست وزیر عراق شامگاه چهارشنبه در گفت وگویی تلفنی «نگرانی مشترک» خود را در باره اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه در عربستان سعودی و حوادث متعاقب آن در ارتباط با سفارت عربستان در تهران ابراز کردند.
بیانیه کاخ سفید افزود: دو طرف بر ضرورت خویشتنداری همه طرف ها در منطقه و اجتناب از گفتار و رفتار تنش زا و تشدید تنش های مذهبی تاکید کردند.
اوباما و العبادی در این بیانیه بر «اهمیت حفظ ارتباط دیپلماتیک و گفت وگو از سوی همه طرف ها توافق کردند.»
شبکه المیادین نیز گزارش داد: اوباما و العبادی درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش در الرمادی عراق گفت وگو کردند.
باراک اوباما در این گفت وگو تاکید کرد، دولت آمریکا، عراق را در مبارزه با تروریسم با همه ابزارها از جمله حملات هوایی ائتلاف ضد داعش، تسلیح، آموزش و کمک برای مقابله با چالش های مرتبط با کاهش قیمت نفت، یاری و از تمامیت ارضی و حاکمیت عراق حمایت خواهد کرد.
بیانیه دفتر نخست وزیری عراق نیز تصریح کرد: اوباما پیروزی نیروهای عراقی در الرمادی مرکز استان الانبار را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.