قدس/ مرضیه رضایی: مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهید شیخ نمر باقر النمر در مهدیه مشهد گفت: منطق شهید نمر در راستای مکتب حسین(ع) است و ما در برابر آن وظیفه زینبی داریم.

 ملتی می‌تواند پرچم ولایت را حمل کند که متوجه نفوذ دشمن باشد

وی ادامه داد: بایسته است که همه شهادت مظلومانه این روحانی مبارز و عالم ربانی مجاهد را که مظلومانه به دست دژخیمان جلاد آل سعود و مزدوران جبهه استکبار به شهادت رسید، به محضر مبارک امام زمان(عج) که صاحب عزای اصلی این مصایب است و همچنین نایب برحق ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز همه مسلمانان جهان تسلیت عرض کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار خاطرنشان کرد: در کنار عرض تسلیت باید تبریک نیز گفت، چنانچه  امام راحل عظیم الشأن در شهادت بعضی از بزرگان همانند آیت الله مطهری اظهار کردند، باید به این خاطر که مکتب امام صادق(ع) و اسلام ناب چنین شاگردان و شخصیت‌هایی را تربیت کرده و به جهان بشریت تقدیم کرده است، به مسلمانان تبریک گفت.
وی در ادامه افزود: شیخ نمر کسی بود که در بیان و دفاع از حق و عدل و مبارزه با ظلم و تبعیض از چیزی نهراسید و با شجاعت و صلابت به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خودش عمل کرد، چرا که شاگرد مکتب فقهی امام صادق(ع) و وارث شجاعت و فرهنگ حسینی و عاشورایی بود.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی بیان داشت: فقه امام صادق(ع) چنان رسالت و ظرفیتی دارد که شاگرد این مکتب در مقابل تبعیض و ظلم ساکت نمی‌نشیند، چرا که این مکتب فقط به عبادات توجه نکرده و در کنار آن و در متن خویش سیاست را نیز جای داده است.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار تصریح کرد: کسانی که در مقابل ظلم و ستم ساکت باشند، در روز حساب بازخواست خواهند شد و آیت الله شهید باقر النمر ساکت ننشست و با الگو گرفتن از مکتب صبر و استقامت از مکتب حسین(ع) و زینب(س) در مقابل ظلم و ستم آل سعود ایستاد.
 مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: از حاکمان فاسد و سلاطین شکم پرست و شهوت پرست وهابی آل سعود جای تعجب نیست که شاگرد مکتب امام صادق(ع) را این‌گونه مظلومانه به شهادت برسانند، چرا که آن‌ها ادامه شجره بنی امیه و یزید و معاویه هستند.
وی ادامه داد: جای تعجب نیست که این جلادان خبیث کارنامه‌ای سیاه و ننگین دارند، چرا که ادامه همان خوارج و از داعشی‌ها هستند و از لحاظ سیاسی نیز وهابیت و آل سعود به نیابت از جبهه استکبار و صهیونیسم در منطقه عمل می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار خاطرنشان کرد: حمایت از گروه داعش و پایین آوردن قیمت نفت برای آسیب رساندن به ایران و نیز فاجعه جانگداز منا و در پی آن به شهادت رساندن شهید مظلوم نمر ریشه در افکار پلید معاویه و یزید دارد، همان معاویه‌ای که می‌گفت، من زمانی آرام می‌گیرم که نام پیغمبر را دفن کنم.
 شریعتی تبار افزود: این افراد همان فرزندان ابوسفیان هستند که به بنی امیه گفت، حالا که حکومت را به دست آورده‌اید، مانند توپ به هم پاس دهید، چرا که نه بهشتی وجود دارد نه قیامتی و آل سعود نیز امروز حافظ منافع صهیونیسم در منطقه است و از مجامع بین‌المللی مدعی دروغین حقوق بشر و دموکراسی هم که در مقابل جنایت‌های آل سعود خفه خون گرفته‌اند، نباید بیش از این انتظار داشت.
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز جبهه استکبار با تمام توان شیطانی خود در برابر قرآن و نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و باید دقت کنیم که این جنگ و تقابل تا زمانی که جبهه استکبار و در مقابل آن مقاومت اسلامی وجود دارد، پا برجاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.