شرکت ایرانی «فیمکو» به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا به پرداخت نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار جریمه ملزم شده است.

شرکت ایرانی به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا، حدود ۷۰۰ هزار دلار جریمه شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، یک قاضی در آمریکا، شرکت ایرانی «فیمکو» را به بهانه همدستی با شرکتی دیگر برای ارسال کالاهای دارای مصارف دوگانه نظامی و غیرنظامی به ایران، مبلغ 100 هزار دلار جریمه کرد.

شرکت «فیمکو»، علاوه بر این مبلغ، با پرداخت نزدیک به 600 هزار دلار غرامت هم به وزارت بازرگانی آمریکا در ازای صرفنظر این نهاد از شکایت قانونی، موافقت کرده است. 

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه گزارش دادند دفتر دادستانی ایالت پنسیلوانیا و دفتر اجرای قوانین صادرا وزارت بازرگانی آمریکا مدعی شده‌اند این جریمه به دلیل آن اعمال شده که شرکت ایرانی «فیمکو» تلاش کرده «دستگاه تراش» که هم دارای کاربردهای نظامی و هم غیرنظامی است را وارد ایران کند. 

«دستگاه تراش» ابزاری برای تراشیدن و شکل دهی به قطعات چوبی و فلزی است که به دلیل استفاده‌های نظامی، صادرات آن به ایران ممنوع بوده است. 

گزارش‌ها حاکی است، به شرکت «فیمکو»، دسامبر سال 2012 تفهیم اتهام شده، اما این پرونده در جولای سال 2015 علناً اعلام شده است. 

شرکت «هتران»، یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه مهندسی و ساخت و ساز و مدیر عامل آن نیز به همدستی با «فیمکو» متهم شده است. 

وزارت بازرگانی آمریکا نیز برای این شرکت ایرانی مبلغ 837500 به عنوان غرامت، جهت صرفنظر از شکایت در نظر گرفته است. فیمکو، 585500 دلار از این مبلغ را پرداخت کرده است. مابقی این رقم، معلق شده و فیمکو در صورت عمل به تمامی مفاد توافق، از پرداخت آن معاف خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.