رئیس فدراسیون فوتبال امارات کشورهای عربی را به موضع گیری واحد در قبال ایران دعوت کرد و از آنها خواست تا با پیشنهاد فرستادن تیم‌های ایرانی و تیم ملی ایران به شرق آسیا موافقت کنند.

ادامه اظهارات سخیف امارات و سعودی: با تیم ملی ایران هم بازی نمی‌کنیم!

به گزارش قدس انلاین و به نقل از سایت امارات الیوم، در چند روز اخیر تنش زیادی بین کشورهای ایران و عربستان وجود داشته است و این تنش به جهان فوتبال هم کشیده تا جایی که فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده است که حاضر نیست در ایران با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است که بازی با تیم‌های ایرانی را در زمینی بی طرف برگزار کند.

یکی از کشورهایی که حمایت خود را از موضع‌گیری بی منطق سعودیها اعلام کرده امارات است که نه تنها در این مسیر حرکت می‌کند، بلکه پیشنهادهایی هم داده است که به نفع کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس است و به نظر می‌رسد که قدرت فوتبال ایران آنها را به هراس انداخته است و می‌خواهند تیم ملی ایران و باشگاه‌های ایرانی در شرق آسیا به میدان بروند.

السرکال در گفت‌وگویی که با روزنامه امارات الیوم داشت، گفت: موضع گیری ما درباره اتفاقات اخیر کاملا روشن است. ما حمایت خود را از فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده‌ایم و به این حمایت ادامه می‌دهیم. برادران عربستانی ما حق دارند که چنین موضع‌گیری را انجام دهند. امیدواریم که کشورهای خلیج فارس موضع گیری واحدی در این زمینه داشته باشند. من براین باورم که بهترین راه حل فرستادن تیم‌های ایرانی به شرق آسیا است و راه‌های دیگر عملی نیست.

او ادامه داد: ما از رفتن به ایران و بازی کردن با تیم‌های این کشور می‌ترسیم و به همین خاطر بهتر است که چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی با این کشو رویارویی نداشته باشیم و به همین خاطر از موضع‌گیری عربستان حمایت می‌کنیم. بدون شک اگر کشورهای عربی موضع گیری واحدی داشته باشند قوی‌تر خواهیم شد و در این حالت می‌توانیم خواسته خود را عملی کنیم. قرار است که گردهمایی با هم داشته باشیم تا به جمع بندی نهایی و لازم برسیم. فدراسیون فوتبال عربستان تماس گرفت تا نظر ما را در این زمینه جویا شود و ما هم بلافاصله به برادران خود جواب مثبت دادیم.

رئیس فدراسیون فوتبال امارات در پایان سخنان خود درباره این سوال که اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها و امارات موافقت نکند چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: هر اتفاقی موضع گیری خاص خود را خواهد داشت و اگر چنین اتفاقی بیفتد درباره آن صحبت خواهیم کرد.

در همین راستا محمد النویصر، نایب رئیس فوتبال عربستان هم در گفت‌وگویی که با یک شبکه تلویزیونی داشت تاکید کرد که کشورش با پیشنهاد امارات موافقت کرده است. او گفت: به هیچ وجه به ایران نخواهیم رفت و این موضع گیری نهایی ما است. در نهایت اگر مجبور به رویارویی با تیم‌های ایرانی شویم در زمینی بی طرف به میدان می‌رویم و این پیشنهاد ما است. با امارات و کشورهای عربی به جمع بندی نهایی رسیده‌ایم و آن این است که ایران باید با تیم‌های شرق آسیا بازی کند.

او ادامه داد: نباید در مرحله انتخابی جام جهانی یا مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با ایران و تیم‌های ایرانی همگروه شویم. تیم‌های ما تنها بعد از مرحله انتخابی به مصاف ایران خواهد رفت و بهترین راه حل این است که ایران در گروه دیگری با عربستان باشد. در رابطه با تیم‌های ملی دیگر رده‌های سنی هم باید بگویم که تا دو سال آینده در هیچ رده‌ای به مصاف ایران نخواهیم رفت.

نائب رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در ادامه اظهارات مضحک خود گفت: ایران بیشترین میزان قانون شکنی در کنفدراسیون فوتبال آسیا را داشته است و با 250 هزار دلار جریمه حدود 90 درصد از تخلفات را انجام داده است و همه این‌ها در مصاف با تیم‌های سعودی بوده است. گزارش خود را آماده کرده‌ایم و به زودی آن را تحویل کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهیم. همه کشورهای جهان حوادثی را که در تهران و مقابل سفارت عربستان رخ داد را رد کردند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ناراحتی خود را اعلام کرده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    واي واي چه زيان جبران ناپذيري ...!!!! حالا ما چه تيمي را بجاي اين ها سوراخ سوراخ كنيم ؟ بي خيال مالديو را عشق است از مجموع اين ها هم بهتر است . هم خودشان هم تيمشان....