وزیر آموزش و پرورش از ترویج حفظ موضوعی قرآن در میان دانش‌آموزان خبر داد و گفت: بنا داریم در هر یک از ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور یک دارالقرآن احداث کنیم.

احداث دارالقرآن در هر یک از ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور/ترویج حفظ موضوعی قرآن در میان دانش‌آموزان

به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس،علی‌اصغر فانی امشب در دیدار با آیت‌الله سبحانی گفت: در سال گذشته نسبت به دو سال پیش 25 هزار نفر به دانش‌آموزان سال نخست ابتدایی افزوده شد که این امر حاکی از رشد جمعیت در ایران است.

وی با ارائه آماری از تعداد دارالقرآن‌های کشور ابراز کرد: در دو سال گذشته 650 دارالقرآن تأسیس کردیم و افزون بر آن بنا داریم در هر یک از 750 منطقه آموزشی کشور یک دارالقرآن احداث کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدریس مباحث حوزه امام‌شناسی در مدارس اظهار کرد: با توجه به آشنایی اندک برخی از دانش‌آموزان نسبت به مباحث امام‌شناسی، 14 کتاب برای 14 معصوم تألیف کردیم که در مقاطع ابتدایی تا متوسطه دوم تدریس می‌شوند.

وی ترویج برنامه حفظ موضوعی قرآن در مدارس را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در ترویج فرهنگ قرآنی میان دانش‌آموزان اجرا کردیم، برنامه حفظ موضوعی قرآن براساس آیات کاربردی است.

وی ادامه داد: آیاتی که در نظر گرفته شده‌اند همگی قابلیت استفاده در محاورات روزانه را دارند، به گونه‌ای که دانش‌آموزان این آیات را همراه با ترجمه و تفسیر می‌آموزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.