جانباز امر به معروف و نهی از منکر در مشهد مورد تقدیر قرار گرفت.

جانباز امر به معروف و نهی از منکر مورد تقدیر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین خادم‌الخمسه؛ جانباز امر به معروف و نهی از منکر در همایش «پاسداشت رسواگر آمریکایی» در فرهنگسرای لسامت مشهد مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

این جانباز امر به معروف و نهی از منکر در این همایش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد، نخست آن که باید گناه را بشناسیم، دوم آنکه باید احتمال تاثیرگذاری در این فریضه را داشته باشیم.

این استاد احکام و اخلاق ادامه داد: به طور مثال اگر مطمئن باشیم امربه معروف و نهی از منکر ما 5 الی 10 درصد تاثیر دارد، امر به معروف و نهی از منکر واجب است و یا اینکه احتمال بدهیم با تذکر 20 الی 30 نفر امر به معروف و نفی از منکر تاثیر دارد این امر بر این عده واجب است.

وی با بیان اینکه بنده در لحظه امر به معروف و نهی از منکر مطمئن بودم که آسیبی از سوی عاملان به بنده وارد نخواهد شد، عنوان کرد: شرط سوم آن است که آمر به معروف و ناهی از منکر باید بر این مسئله واقف باشد که این امر به معروف برای او خطر جانی و مالی نداشته باشد.

این جانباز امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: همه در امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داریم و برای آن دل می سوزانیم و در کنار مشکلات اقتصادی و اداری به این مساله اذعان داریم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی نیز ضمن گرامیداشت شهادت آیت‌الله نمر باقرالنمر و تقدیر از فداکاری حجت‌الاسلام خادم الخمسه جانباز امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت از زمان حضرت آدم تا به امروز در مقابل جریان حق جریان باطل قرار داشته و همواره حق و باطل در حال جنگ بوده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.