نمازگزاران جمعه خراسان رضوی ظهر امروز در سراسر استان و پس از اقامه نماز جمعه خشم انقلابی خود را در محکومیت جنایات آل‌سعود و اعدام شیخ نمر فریاد زدند.

مردم خراسان رضوی  "خـــشـــم انـــقــلابـــی" خود را نشان دادند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، همزمان با سراسر کشور تظاهرات سراسری مردم انقلابی و شهید‌پرور مردم خراسان رضوی امروز پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت و اعتراض به اعدام رهبر برجستۀ شیعیان عربستان "آیت‌الله شیخ نمر" به دستان ناپاک رژیم منفور آل‌سعود در سراسر استان برگزار شد. 

رژیم آل‌سعود در اقدامی‌ تلافی‌جویانه و مغرضانه و فرار از ناکامی‌های متعدد حکومت متزلزل  و دست‌نشاندۀ خود در داخل و نیز خوش‌خدمتی به اربابانش یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقابله با امواج بیداری اسلامی در جهان اسلام دست به اقدام هولناک و ضدبشری اعدام رهبر بزرگ شیعیان عربستان زد تا بتواند با ایجاد اختلاف بین مسلمین و فرق اسلامی، از ناکامی‌هایش فرار کند.

مردم خراسان رضوی در محکومیت اعدام شهید آیت‌الله شیخ نمر و اقدامات رژیم آل‌سعود در تظاهرات‌ خود شعار‌هایی همچون "مرگ بر آل‌سعود"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شیخ نِمِر، شهید راه دین شد؛ خون به دلِ تمام مسلمین شد"، "آل سعود، محکوم بر شکست است فریاد ما، فریاد حق‌پرست است"، "شیخ نِمِر پیرو دین و قرآن کشته شده به دست نامسلمان"،"شیخ نِمِر فدایی قرآن است شهید دین، زنده و جاودان است" سر دادند. 

اقشار مختلف مردم استان بعد از برگزاری نماز جمعه، با راهپیمایی اعتراض‌آمیز، حرکت ننگین دولت آل‌سعود را در به شهادت رساندن روحانی برجسته و مجاهد شیعیان عربستان شیخ نمر باقرالنمر،  را محکوم کردند و انزجار خود را از سکوت مجامع بین‌المللی و این حرکت غیرانسانی دولت آل‌سعود نشان دادند.

در راهپیمایی اعتراض‌آمیز مردم مشهد در محکومیت اعدام شیخ نمر که با حضور مسئولان استانی و شهری، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیان و اقشار مختلف مردم از درب خروجی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی به سمت چهارراه شهدا برگزار شد اعتراض کنندگان خواستار پاسخ قانع کننده دولت آل‌سعود نسبت به اعمال فجیع و درنده خویی این دولت و  اعمال منافی حقوق بشر شدند.

در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم با سردادن شعارهایی خواستار شکسته شدن سکوت مجامع بین‌المللی درباره اعدام شیخ نمر و اعمال ننگین عربستان در کشتار شیعیان و مسلمانان شدند و خاستار برقراری عدالت و برخورد سران مجامع بین‌المللی نسبت به اعمال منحوس دولت عربستان شدند.

بعد از به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر توسط دولت عربستان، مردم مشهد و استان در چند نوبت اعتراضات خود را نشان دادند که اوج آن در راهپیمایی اعتراض‌آمیز امروز بود که با حضور اقشار مختلف مردم و باشکوه هرچه تمام برگزار شد.

در پایان این مراسم بیانیه این راهپیمایی اعتراض‌آمیز قرائت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.