"جوکو ویدودو" رئیس جمهور اندونزی "رتنو مرسودی" وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان فرستاده ویژه دولت جمهوری اندونزی برای پایان تنش در مناسبات ایران و عربستان سعودی به تهران و ریاض اعزام می کند.

تلاش رئیس جمهور اندونزی برای میانجیگری میان ایران و عربستان
به گزارش میزان به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی( آنتارا)، رئیس جمهور اندونزی اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور قرار است روز دوشنبه یا سه شنبه هفته جاری عازم ایران و عربستان سعودی شود.

جوکووی گفت که 'رتنو مرسودی' به عنوان نماینده ویژه با سران جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ارائه پیشنهاد صلح اندونزی دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور این کشور گفت: اندونزی به عنوان کشوری غیرمتعهد می خواهد نقش خود را برای پایان تنش در مناسبات این کشورها بازی کند. این چیزی است که ما می خواهیم آن را اجراکنیم.

به گفته وی، اعزام یک فرستاده ویژه در این زمان ضروری و بسیار مهم است.

جوکووی اظهار داشت: نمی خواهم فقط تماس تلفنی باشد و اعزام فرستاده نشان می دهد قصد ما برای یافتن راه حلی به منظور پایان مناقشه جدی است.

'رتنو مرسودی' وزیر خارجه اندونزی طی چند روز گذشته با همتایان خود از حدود 10 کشور اروپایی و خاورمیانه و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای حل این تنش تماس گرفته است.

این مساله در نشست رهبران مذهبی اندونزی با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور این کشور نیز مطرح شده و 'یوسف کالا' معاون رئیس جمهور اندونزی نیز در این خصوص سخن گفته است.

وزیر امور خارجه اندونزی روز پنجشنبه نیز اعلام کرد که این کشور فعالانه با مقامات عربستان ، ایران، مالزی، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه، روسیه و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای پایان تنش ها در مناسبات ریاض – تهران تماس گرفته است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.