مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تداوم بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی با هدف افزایش صادرات و ترانزیت کالا در این منطقه خبر داد.

بسترسازی توسعه ای در زیرساخت‌های حمل ونقل و ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس

احمد صادقی گلمکانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب به سرمایه گذاران در بخش واردات و صادرات انواع کالا و همچنین ایجاد سایت ریلی، تخلیه، بارگیری و ترانسشیپ، اقدامات قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس انجام گرفته است.
وی بسترسازی توسعه ای را در این بخش مثبت و سازنده ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای این منطقه و احداث بیش از 50 کیلومتر خطوط ریلی اعم از ریل عریض و نرمال در سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، وجود انبارهای مسقف اختصاصی و عمومی، توجه به زیرساخت های توسعه در بخش ترانزیت انواع کالا، وجود سردخانه پیشرفته دومداره با ظرفیت بالای 4 هزار تن و همچنین فرودگاه اختصاصی در منطقه؛ آمادگی پذیرش انواع بار را در سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس داریم.
گلمکانی ادامه داد: هم اکنون پروژه ها در سایت ریلی آماده پذیرش انواع بار در خطوط نرمال و عریض هستند و بارانداز بزرگ کالا در مجاورت ریل اختصاصی، امکان ورود، خروج و انبارداری هر حجم از کالا را ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: به عقیده من، تاکنون تنها از ظرفیت یک چهارم منطقه ویژه اقتصادی سرخس استفاده شده است و بهره برداری کامل از این ظرفیت ها می تواند تحول عظیمی در منطقه ایجاد کند.
گلمکانی، سرخس را دروازه اتصال کشورهای آسیای میانه به آب های گرم خلیج فارس خواند و بیان کرد: کشورهای آسیای میانه برای رسیدن به آب های آزاد، ایران را بهترین راه می دانند و سرخس دروازه آن است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس این موقعیت را فرصتی استثنایی برای توسعه شهرستان و شمال شرق کشور عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.