۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 336286
کارگران محور توسعه صنعتی کشور

کارگر، واژه مقدسی است که مفهوم آن با کار،تلاش،رنج و زحمت همراه است،کوششی که روزی حلال و فرزندان سالم وشایسته برای خانواده کارگر و جامعه به ارمغان می‌آورد.خداوند مبدأ کار و کارگر است و پس از آفرینش انسان که اشرف مخلوقات است، به خود آفرین گفت. بی شک کار شایسته و پاک سرمنشأ همه ارزش‌ها و فضیلت هاست که عبادت بزرگ محسوب می‌شود و جوهره انسان با آن سنجیده می‌شود .
پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند:خداوند آن مؤمنی را دوست می‌دارد که با قدرت بازوی خویش به دنبال به دست آوردن رزق و روزی حلال برای خانواده اش است و شما کارگران زحمتکش از این جنس و از این تبار هستید.کار موجب عزت، شخصیت، رشد و تعالی عقل و همچنین حرکت انسان به سمت کمال می‌شود .ایران با توجه به موقعیت راهبردی خود و داشتن منابع زیر زمینی، معادن، منابع عظیم نفتی و نیروی انسانی فراوان ظرفیت بزرگ اشتغال را داراست.کارگران امروز با دانش،مهارت و آشنایی با رویکرد‌های تحلیلی محور اساسی توسعه کشور هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه کشور دارند.جامعه کارگری ایران از بدو شکل گیری در سال 1285 شمسی دوره‌های زمانی متعددی را پشت سرگذاشته است که موجب تکامل و کسب تجربیات تلخ و شیرین شده است.در برخی از این ادوار کارگران ابزار دست سیاستمداران برای رسیدن به مطامع و اهداف سیاسی خود بوده اند.جامعه عظیم کارگری ایران به تناسب توسعه صنعتی کشور، در مراکز صنعتی حضور چشمگیر پیدا کردند و چرخ‌های صنعت را به چرخش درآوردند.کارگران با حضور فعال خود در عرصه تولید، ضمن رونق بخشیدن به صنعت کشور که بخش عظیمی از سهم اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است، موجب توسعه اقتصاد ملی نیز شده‌اند. توانمندی کارگران در عرصه کار و تولید، چرخ‌های تولید و صنعت را به حرکت درآورده و آن را به جلو می‏‌راند همچنان که غفلت از نقش آنان توسعه صنعت کشور را دچار وقفه می‌سازد. شکل گیری اتحادیه‌های کارگری،انجمن‌های صنفی،سندیکاها و مجامع کارگری تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران داشته است. همچنین حرکت جامعه کارگری به سمت تخصص گرایی و مهارت آموزی فصل جدیدی از پیشرفت و توسعه را فراروی ما قرار داده است. اگر زمانی یکی از دلایل تحقق نیافتن اهداف پیش بینی شده، وجود انواع بی سوادی در جامعه کارگری بود، امروز توانمندی‌های متنوع و متعدد کارگران موجب رشد و توسعه صنایع کشور شده است.جامعه امروز ما با توجه به دگرگونی‌های فناورانه و ارتباطات منطقه ای و جهانی و ترسیم برنامه‌های بزرگ تجاری با جهان ضرورت توجه بیش از پیش به جامعه کارگری به عنوان محور اصلی تولید و صنعت کشور را بر می‌تابد.
مطابق آمار منتشره، مجموعه کارگران سراسر کشور با ظرفیت بیش از 10 میلیون نفر بزرگ‌ترین فرصت صنعتی کشور است که با برنامه ریزی درست و اصولی می‌تواند به عنوان سرمایه عظیم فنی و حرفه‌ای به حرکت رو به جلوی صنعت کشور سرعت بخشیده و موجب اعتلا و ارتقای جایگاه صنعتی کشور در منطقه و جهان شود.
شرافت، عنصر برجسته و صفت بارز جامعه کارگران ایران است و همواره نقش کارگران در نهادهای اجتماعی کشور، مثبت و مهم تلقی شده است.آنچه توسعه صنعتی کشور را بیمه می‌سازد، حفظ و ارتقای حضور و نقش کارگران است و این مهم با تأکید و توجه مسؤولان به معیشت، امنیت شغلی و آموزش کارگران که متضمن انگیزه کارگران است، به سختی گره خورده است. چشم انداز توسعه صنعتی کشور با اهمیت بخشیدن به مؤلفه‌های حضور کارگران روشن و نوید بخش خواهد بود.چرخ‌های صنعت کشور با قدرت بازوان کارگران مؤمن،متعهد و متخصص کشور همچنان به چرخش در می‌آیند و فرزندان این ملت را سرافراز و سربلند می‌سازند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.