سخنگوی فرماندار آلاباما می‌گوید که این ایالت «برای حفظ امنیت»، اجازه ورود پناهجویان سوری را نخواهد داد.

فرماندار آلاباما: اجازه ورود پناهجویان سوری را نخواهیم داد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، مقامات ایالت آلابامای آمریکا می‌گویند با وجود اصرار دولت فدرال، اجازه نمی‌دهند پناهجویان سوری در این ایالت مستقر شوند.

به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، سخنگوی «رابرت بنتلی» فرماندار آلاباما می‌گوید که وی «نمی‌خواهد پناهجویان سوری به این ایالت بیایند.»

«جنیفر آردیس» سخنگوی بنتلی که پس از ارائه دادخواست ایالت به دادگاه فدرال صحبت می‌کرد، گفت: «یک اشتباه و ورود یک تروریست به داخل کشور قطعا می‌تواند فاجعه‌بار باشد. فرماندار نسبت به بحث امنیت بسیار حساس است.»

پس از تگزاس، آلاباما دومین ایالتی است که رسما در دادگاه فدرال خواستار جلوگیری از ورود پناهجویان سوری شده است. 

فرمانداران این دو ایالت و چند ایالت دیگر که همگی فرمانداران جمهوری‌خواه دارند و با طرح باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای اسکان 10 هزار پناهجوی سوری مخالف هستند، می‌گویند این طرح بدون مشورت و رایزنی با آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

بنتلی می‌گوید اوباما با طرح خود، «قانون پناهجویان سال 1980» را که بر اساس آن دولت فدرال «باید به طور مداوم» با ایالت‌هایی که قرار است اسکان در آن‌ها صورت گیرد، مشورت کند، زیر پا گذاشته است. 

ایالت‌ها همچنین می‌گویند که دولت فدرال اطلاعات کافی در مورد پناهجویان را در اختیار آن‌ها قرار نداده است.

رویکردهای ضدپناهجویان از سوی مقامات ایالت‌های آمریکا موجب شده تا ادبیات ضد پناهجوهای سوری در آمریکا بیش از پیش گسترش یابد

دونالد ترامپ نامزد پیشروی جمهوری‌خواهان در رقابت‌های درون حزبی دو ماه قبل خواستار ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.