فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با همکاری موسسه خیریه حضرت رقیه (س) این قرارگاه جهیزیه یکهزار و ۳۰۰ نوع عروس زیر پوشش کمیته امداد در سراسر کشور را تاکنون تامین کرده است.

تامین جهیزیه ۱۳۰۰ نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در کشور

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سردار ضیاالدین حزنی روز یکشنبه در مراسم اهدای نمادین جهیزیه به 181 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در مشهد افزود: این قرارگاه فعالیت های مشترکی را با کمیته امداد امام خمینی (ره) در همه استان های کشور در دست انجام دارد.
وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در یک مسیر الهی گام برمی دارند و نیروهای سپاه همواره حواسشان به مردم ایران بویژه مستضعفان بوده است.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه محرومیت زدایی را جزو راهبردهای اصلی این نهاد برشمرد و گفت: این قرارگاه تاکنون اقدامات موثری در راستای محرومیت زدایی از جمله کمک به خانواده های بدسرپرست، خانواده های بی سرپرست، ایتام اهل سنت، بیماران صعب العلاج انجام داده است.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در محرومیت زدایی عقب ماندگی زیادی دارد لذا همه نهادهای دست اندرکار در حوزه های مختلف خدمت رسانی به مردم باید هماهنگ و همکار در جهت رفع محرومیت زدایی تلاش کنند.
سردار خزنی اظهار کرد: اهدای جهیزیه جزو اقدامات نوین این قرارگاه است که همکاری خود با موسسه حضرت رقیه (س) در این زمینه را از سال گذشته آغاز کرده است.
وی بیان کرد: خراسان رضوی استانی مظلوم و عقب ماندگی های در حوزه های مختلف این استان مشهود است از این رو با همکاری سپاه امام رضا (ع) از اوایل سال آینده ساخت خانه های جدید در حاشیه شهر مشهد را آغاز خواهیم کرد.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ، توسعه بیمارستان های صحرایی در سطح کشور از برنامه های آتی این نهاد در جهت محرومیت زدایی ذکر کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : اهدای جهیزیه به 181 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در مشهد نخستین همکاری سه جانبه این نهاد با موسسه حضرت رقیه (س)، سپاه و این نهاد است.
محسن مسعودیان راد افزود: پارسال با همکاری سایر موسسات خیریه جهیزیه شش هزار نوعروس و از ابتدای امسال تاکنون جهیزیه هفت هزار و 132 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در استان تامین شده است.
وی بیان کرد: چهار هزار و نوعروس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در نوبت دریافت جهیزیه می باشند که موسسه حضرت رقیه (س) اعلام کرده توانایی تامین جهیزیه تا 20 هزار نوعروس زیر پوشش کمیته امداد را دارد.
وی با اشاره به هزینه 141 میلیارد ریالی تامین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری گفت: سرانه هزینه هر جهیزیه برای نوعروس 20 میلیون ریال است که برای 181 نوعروسی که امروز جهیزیه خود را دریافت می کنند سرانه مزبور تا 55 میلیون ریال افزایش یافته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی شرط اهدای جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش را دریافت مشاوره پش از ازدواج، آموزش های مهارت های زندگی و استمرار دریافت این خدمات پس از ازدواج ذکر کرد.
مسعودیان راد استمرار مشاوره و آموزش های مهارت های زندگی را برای زوجین ضروری دانست.
158 هزار و 99 خانوار با جمعیت 361 هزار و 841 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.