سردار باقرزاده در پاسخ به استاندار فارس که خواهان به تعویق افتادن تشییع شهدا شده بود نوشت: سلام بنده را به آقای استاندار فارس جناب آقای افشانی برسانید و بگویید: برای این نوع نگاهی که دارند متاسفم!

استاندار فارس خواستار تعویق تشییع شهدا شد!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، پس از اعلام آوردن پیکر چند شهید دفاع مقدس و تشییع‌شان در شهر شیراز با مخالف تآمل برانگیز استانداری آنجا مواجه شد.

این درحالی است که کمیته جستجوی مفقودین به نهادهای مسئول در استان فارس از جمله استانداری این استان، برنامه خود را مبنی بر برگزاری مراسم تشییع 93 شهید تازه تفحص شده در خاک عراق در استان فارس اعلام کرده است.

استانداری فارس مدعی شده به علت نگرانی از «عدم استقبال» و «هم استانی نبودن شهدای گمنام تفحص شده» در این استان از برگزاری مراسم تشییع خودداری خواهد کرد.

اما در صورتی که پایان همین نامه از نگرانی بایت بهره برداری انتخاباتی از مراسم تشییع شهدا عنوان شده است.

محمد علی افشانی در استانداری فارس طی نامه ای نوشت: 

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده

مشاور عالی محترم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره 3771/94/ک مورخ 16/10/94 با عنایت به ضرورت پاسداشت حرمت شهدای عزیز که همه ملت ایران خصوصا مسئولین در تمام رده‎های مدیریتی وامدرا و مدیون آنان هستند و با توجه به بازتاب خبر تشییع آنان در شبکه های اجتماعی مبنی بر نگرانی از بهره برداری انتخاباتی از مراسم و با عنایت به اینکه هیچکدام از شهدای گمنام عزیز از استان فارس نمی باشند، احتمال عدم استقبال با توجه به شرایط ذکر شده می باشد.

خواهشمند است دستور فرمایند برای پیشگیری از تلقی بهره برداری انتخاباتی از مراسمی تشییع شهدای قهرمان مظلوم و گمنام جهت برگزاری باشکوه تر تاثیر گذاری مطلوبتر زمان تحویل و تشییع پیکر پاک و مطهر آنان به بعد از برگزاری انتخابات تغییر یابد.

سید محمد علی افشانی

استاندار

 

 

سردار باقر زاده ریییس کمیته جستجوی مفقودین نیز در جوابیه این نامه تعجب برانگیز نوشت:

باسمه تعالی

دفتر؛ سلام بنده را به آقای استاندار فارس جناب آقای افشانی برسانید و بگویید: برای این نوع نگاهی که دارند متاسفم!

تشییع پیکرهای طیبه شهدا برابر روش جاری و زمانبندی به حول وقوه الهی انجام خواهد شد!

بنا بر این گزارش سید محمد علی افشانی استاندار فارس از فعالان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویر احمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

وی دوران پرالتهاب دوم خرداد و به ویژه سال تلخ پایانی مجلس ششم و تحصن نمایندگان اصلاح طلب، برگ دیگری را در سابقه سیاسی گزینه دولت برای استانداری فارس، رقم زده است.

در دی ماه سال 82 تعدادی از نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به آنچه «رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس هفتم از سوی شورای نگهبان» می‌خواندند، در راهروهای مجلس اقدام به تحصن کرده و فضای سیاسی کشور را متشنج کردند.

چند روز پس از آغاز تحصن نمایندگان مجلس ششم نامه‌ای از سوی تحصن کنندگان افشا شد که ظاهرا از سوی معاونان و مدیران وزارتخانه‌های دولتی خطاب به رئیس جمهور نگاشته شده بود.

این مدیران در حمایت از تحصن‌کنندگان مجلس ششم تهدید کرده بودند که اگر خواسته‌های این افراد درباره ردصلاحیت‌ها برآورده نشود، از سمت خود استعفا خواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    اگر روزي ديديد اين قبيل افراد شهدا را نبش قبر كردند هم تعجب نكنيد چون اين ها اصلا با فرهنگ ايثار و شهادت بيگانه اند اين ها نمي دانند كه شهدا و جانبازان براي پست امروز ايشان متحمل چه مرارت هايي شدند اين ها فكر مي كنند اگر مردم گرايش به شهدا پيدا كنند آنوقت به آنها و طيفشان هرگز راي نخواهند داد . آيينه چون روي تو بنمود راست / خود شكن آيينه شكستن خطاست . حيف از نظامي كه مجريانش اين ها هستند .