عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر ژاپن در تهران گفت: اکنون که در دوران پسا برجام قرار داریم فرصت مناسبی است تا با رفع محدودیت ها مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی ایران و ژاپن گسترش یابد.

حداد عادل: دوران پسابرجام فرصت مناسبی برای گسترش روابط ایران و ژاپن است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، غلامعلی حدادعادل در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت سفیرژاپن در تهران، به پیشینه ارتباطات خوب دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران و ژاپن بعنوان دو کشور با اهمیت و برخوردار از تمدنی کهن در قاره آسیا، همواره از روابط خوبی در عرصه های مختلف برخوردار بوده اند .
وی ادامه داد: سفر هیأت های اقتصادی و دیدار مقامات علی دو کشور نوید آغاز فصلی جدید در ارتباطات دوستانه و همکاری های دو کشور را می دهد.
حدادعادل بر لزوم افزایش تلاش های سیاسی و پارلمانی دو کشور برای گسترش ارتباطات و کارهای فیمابین تأکید کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده ابزاری از تروریسم نمی خواهند در کشورهای اسلامی ثبات و آرامش وجود داشته باشد و متأسفانه رژیم ستمکار آل سعود و برخی از کشورهای منطقه نیز با پول خود در این راه به آنان کمک می کنند.
وی ادامه داد: تنها راه بازگشت به منطقه قطع حمایت از فعالیت های تروریستی، عدم استفاده ابزاری از تروریسم و احترام به حق تعیین سرنوشت تنها توسط مردم هر کشور و بدون دخالت خارجی است.
هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از آغاز مأموریتش در ایران گفت: توسعه و تقویت هر چه بیشتر مناسبات با ایران مورد اهتمام و پیگیری دولت و پارلمان ژاپن است.
وی با ستایش از برخورداری ایران از امنیت و ثبات در اوضاع پرآشوب منطقه خاورمیانه گفت: مسئولان ژاپن تمایل دارند تا با توجه به جایگاه مهم ایران در خاورمیانه و تلاش هایی که همواره برای کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان انجام می دهد به رایزنی و مشورت با مقامات ایرانی در خصوص مسائل منطقه بپردازند.
سفیر ژاپن در تهران با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای کامل برجام و رفع تحریم ها گفت: با رفع موانع گسترش روابط دو کشور اکنون زمان برای ارتقاء سطح مناسبات ژاپن و ایران مهیاست و سفر نخست وزیر ژاپن در آینده نزدیک به تهران و دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی نشان دهنده عزم ژاپن برای انجام این مهم دارد.
کوبایاشی نسبت به توسعه همکاری های دو کشور در سطوح دو جانبه، منطقه ای و بین المللی ابراز امیدواری کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.