رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات گفت: برداشتن تحریم ها و عبور تدریجی از دوره رکود و آغاز شکوفایی اقتصادی، شاهد رونق تبلیغات در ایران خواهیم بود.

پساتحریم دوره رونق تبلیغات ایران خواهد بود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، هوشمند سفیدی روز یکشنبه در آیین گشایش نخستین جشنواره ملی تبلیغات که با حضور سخنگو و معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد افزود: با توجه به برداشتن تحریم ها و عبور تدریجی از این دوره، نیاز است تا اهتمام لازم برای کارآمدسازی تبلیغات و رهنمون سازی آن به سوی تعالی و اثربخشی، رویکرد خلاقیت و ارائه آثار فاخر به کار گرفته شود.
وی اظهار داشت: تاکنون جای جشنواره ای که بتواند خلاء داوری جامع تبلیغات را به عهده بگیرد، خالی بود.
رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات، به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: اهداف مهم این جشنواره، تعریف معیارهای رسانه برتر تبلیغاتی و ارائه الگوهای برتر در حوزه های مختلف تبلیغات است.
سفیدی همچنین با ابراز خرسندی از شکل گیری تعامل میان دو عنصر اصلی صنعت تبلیغات شامل شرکت های تبلیغاتی و روابط عمومی ها، افزود: این تعامل به درک انتظارات متقابل و ارتقای فعالیت های تبلیغاتی روابط عمومی ها و نیز اهتمام بیشتر شرکت های تبلیغاتی برای ارائه خدمات کیفی تر به روابط عمومی ها خواهد انجامید.

** بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال در کشور صرف هزینه تبلیغات می شود
دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور همچنین اظهار کرد: سالانه بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال در کشور صرف هزینه تبلیغات می شود، که این رقم برای اقتصاد رو به رشد ایران ناکافی است.
وی تاکید کرد: سهم ایران در تبلیغات جهانی نیازمند افزایش است و باید سرانه تبلیغات با هدف ارائه آگاهی های بیشتر به مشتریان و کمک به انتخاب بهتر آنان رشد کند.
سفیدی اظهار داشت: در جهان، سالانه 600 میلیارد دلار صرف تبلیغات می شود که سهم آمریکا 50 درصد، اروپا 30 و آسیا و آمریکای لاتین تنها 20 درصد است.
رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات در بخش دیگری با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از صنعت تبلیغات و رونق آن در دوره پساتحریم، تشکیل دانشکده تبلیغات و راه اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تدوین قانون جامع تبلیغات و راه اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تدوین قانون جامع تبلیغات با رویکرد انحصار زدایی و تدوین نظام نامه اخلاق حرفه ای تبلیغات را خواستار شد.
سفیدی با بیان اینکه از سال آینده همه گروه های تبلیغات در قالب جشنواره تبلیغات داوری خواهد شد، از رویکرد جشنواره به سوی بین المللی شدن خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در آینده نزدیک، جمهوری اسلامی مرجع مهم داوری تبلیغات در منطقه باشد.
نخستین جشنواره ملی تبلیغات با حضور 600 نفر از دست اندرکاران، پیشکسوتان، اساتید علوم ارتباطات و روابط عمومی، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و چهره های ماندگار هم اکنون در مرکز همایش صدا و سیما در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.