قدس آنلاین- لرستان: بهترین و مؤثرترین شیوه برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان که هدفی جز کمرنگ جلوه دادن ارزش‌های والای فرهنگ عاشورایی ندارند گسترش فرهنگ حسینی است .

نهادینه  شدن فرهنگ خدمت رسانی و اسکان زائران تا رسیدن به حرم در بین مردم

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در جلسه تجلیل از ستاد اربعین استان گفت: عزاداری های سرور و سالار شهیدان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنا شدن آحاد مردم با فرهنگ حسینی است ، عزاداری سید و سالار شهیدان هدف نیست بلکه راهی است که در آن اندیشه امام حسین(ع) به بحث گذاشته شده و آرمان های ایشان دنبال می شود.

بازوند با ابراز خرسندی از اقدامات شبانه روزی موکب پذیرایی اعزامی از استان لرستان  اظهار داشت: ایفای نقش استان لرستان در این رویداد بزرگ ، موجب اقتدار بیش از پیش نظام گردید.

وی با بیان اینکه لرستان در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی یکی از استان های برتر کشور شناخته شده است افزود: در موکب مستقر در مرز مهران،  روزانه 180 هزار پرس غذا بین زائران توزیع گردید که  از سوی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با حمایت سایر دستگاه های اجرایی استان و همکاری مردم استان، اجرایی شد .

استاندار لرستان عنوان کرد : برگزاری جلسات کارشناسی شده و هماهنگی های به عمل آمده با ماموران اعزام شده به مرز مهران و ساماندهی و هماهنگی صورت گرفته توسط ستاد اربعین و خدمت رسانی در حد بسیار مطلوب به زائرین باعث گردید از سوی وزارت کشور، لرستان را به عنوان برترین استان در امر خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) معرفی گردد.

بازوند با بیان اینکه خدمت به زائرین اربعین حسینی مایه سرافرازی و عزت است افزود: بر اساس نامگذاری امسال طبق فرمایش مقام رهبری ، همدلی و همزبانی بین تمام دستگاههای اجرایی و مردم استان جهت برپایی دو موکب امام حسین (ع) اعزامی از لرستان در مرز مهران با روحیه ای جهادی  باعث گردید که خود، برگ زرینی بر عملکرد لرستان و ذخیره ای برای جهان آخرت است.

بازوند خاطر نشان کرد: استان لرستان با برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، نشان داد که رژیم عربستان با داشتن حکام نالایق نتوانستند دو میلیون زائر را میزبانی کنند و این در حالی است که استان لرستان با ظرفیت محدود توانست قریب به دو میلیون زائر را پذیرایی کند.

استاندار در پایان ضمن اهداء لوح تقدیر به اعضای ستاد اربعین استان به منظور عملکرد قابل قبول موکب پذیرایی لرستان در امر خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده، گروه اعزامی پذیرایی استان، حتی نیازمندی‌ها و کمبودهای سایر استانها را نیز تأمین کرده است که جای دارد از اعضای ستاد اربعین استان و از تمامی کسانی که مقدمات برگزاری این موکب‌ها و پذیرایی از عزادارن را انجام دادند قدردانی گردد .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.