انواع کیف‌های چرمی که مدل‌های متنوعی در بازار محصولات چرمی دارند با توجه به کیفیت و نوع چرم، رنج قیمتی از حدود ۵۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومان دارند.

قیمت‌های میلیونی در بازار کیف‌های چرمی

بر اساس قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، انواع کیف‌ها و ست‌های چرمی در شکل‌ها و مدل‌های مختلف قیمت‌های متنوعی در بازار محصولات چرم دارند. قیمت کیف‌های دستی، دوشی، جیبی، ست‌های چرمی و کمربند که جزو مهمترین و اصلی‌ترین محصولات چرمی هستند بسته به کیفیت، نوع برند و البته نوع چرم بکار رفته در تولید محصول متفاوت است.

به عنوان نمونه کیف دوشی چرم به طور متوسط رنج قیمتی از 50 هزار تا 550 هزار تومان دارد.

کیف دستی چرمی نیز از حدود 35 هزار تا 250 هزار تومان در بازار مشاهده می‌شود.

انواع کیف پول جیبی چرمی نیز که جزو محصولات چرمی پرتقاضاست رنج قیمتی از 30 هزار تا 350 هزار تومان دارد.

ست‌های چرمی، جزو محصولات گران در بازار چرم

در میان کیف‌های مجلسی زنانه چرمی که از گستردگی زیادی در بازار لوازم چرمی برخوردار است، قیمت‌های مختلفی دارد. کیف‌های مجلسی ساده‌تر حدود 70 تا 200 هزار تومان فروخته می‌شوند و کیف‌های مجلسی با کیفیت و طراحی بهتر رنج قیمتی از حدود 250 هزار تا بیش از یک میلیون تومان دارند.

کیف‌های اداری مردانه نیز در مدل‌ها و شکل‌های مختلف رنج قیمتی از حدود 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان دارد اما کیف‌های اداری دیگری هم با قیمت بیش از یک میلیون تومان در بازار مشاهده می‌شود.

کمربند‌های چرمی مردانه از جمله کمربند‌های یک لایه، اسپرت، کلاسیک و ... متوسط قیمت‌شان 50 تا 250 هزار تومان است اما در برخی موارد و با توجه به نوع و کیفیت چرم، قیمت کمربند‌های مردانه به بیش از 600 هزار تومان نیز می‌رسد.

همچنین ست‌های چرمی که مدل‌های متنوعی در بازار دارند، جزو محصولات گران در بازار چرم به حساب می‌آید.

ست چرمی شامل کیف پول جیبی، کمربند و خودنویس رنج قیمتی از 250 هزار تا بیش از 500 هزار تومان دارد. همچنین ست چرمی ساده‌تر که شامل دو مدل کیف پول و جاسوییچی است بین 90 تا 120 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

کاهش تقاضا در بازار محصولات چرمی

به گفته برخی فروشندگان لوازم چرمی، همواره محصولات چرمی مشتریان خود را دارند اما وضعیت تقاضا در مقایسه با سال‌های قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

به گفته آنها،‌ افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر تاثیر مستقیمی در افزایش قیمت محصولات چرمی داشته است اما قیمت این محصولات اخیرا تغییری نکرده است. از سوی دیگر برخی فعالان و تولیدکنندگان صنایع چرمی معتقدند یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنعت چرم در کشور تامین مواد اولیه است.

به گفته تولیدکنندگان، تولیدات مواد چرمی تا حد زیادی به مواد اولیه وابسته است و طی چند سال اخیر وجود تحریم‌ها در افزایش قیمت محصولات چرمی تاثیرگذار بوده است.

به گفته جلیل دهقانی - عضو انجمن صنایع ملی چرم - این مسئله موجب شده کارخانه‌های چرم‌سازی از مواد اولیه دست دوم در تولید چرم استفاده کنند که این موضوع مشکلاتی را برای صنایع چرم ایجاد کرده است.

توصیه‌هایی برای نگهداری مناسب محصولات چرمی

در این میان سازندگان و تولیدکنندگان توصیه‌هایی برای نگهداری مناسب محصولات چرمی دارند که بر این اساس، می‌توان از روش‌های مختلفی برای تمیز کردن کیف‌های چرمی استفاده کرد؛ به عنوان مثال می‌توان از روغن کتان برای تمیز کردن محصولات چرمی استفاده کرد. همچنین آغشته کردن کیف چرمی به پوست پرتقال در براق کردن آن موثر است.

همچنین کمربند‌های چرمی باید همیشه به صورت عمودی و دور از نور آفتاب آویزان شوند تا چرم آن‌ها خراب نشود.

نکته مهم در نگهداری کمربندهای چرمی این است که نباید کمربند به مدت طولانی روی شلوار بماند و باید جداگانه آویزان شود، چرا که در غیر این صورت شکل ظاهری چرم از بین می‌رود.

لازم به ذکر است که قیمت‌های کف و قیمت‌های سقفی که برای محصولات چرمی در این گزارش عنوان شده، کلیت قیمت‌ها در بازار است و می‌توان در بازار، محصولاتی با قیمت‌هایی کمتر یا بیشتر هم فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.