وزیر نفت گفت: با توجه به مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی، قیمت های کنونی در بلندمدت به زیان همه تولیدکنندگان این ماده خواهد بود.

قیمت کنونی نفت در بلندمدت به ضرر همه تولیدکنندگان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه روز دوشنبه در عسلویه در حاشیه افتتاح فازهای 15 و16 پارس جنوبی به خبرنگاران گفت: هیچ یک از تولیدکنندگان نفت از قیمت های کنونی این ماده راضی نیستند و این قیمت ها در دراز مدت به ضرر عرضه کنندگان است.

وی با اشاره به وجود مازاد عرضه و عرضه بیش از نیاز بازار نفت، اظهار کرد: در این مواقع به طور تاریخی، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ورود و میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می کرد.
وزیر نفت با بیان این که بخشی از نبود تعادل میان عرضه و تقاضا در پی بی تصمیمی اعضای اوپک بر سر سقف تولید این سازمان است، افزود: به نظر من پشت این موضوع یک اراده سیاسی است و دلایل زیادی وجود این اراده سیاسی را تأیید می کند.
زنگنه همچنین با اشاره به اینکه در دولت گذشته، 10 فاز پارس جنوبی در مدار بودند، گفت: هم اکنون، در دولت تدبیر و امید، 17 فاز پارس جنوبی در حال فعالیت هستند؛ فازهای 12، 15 و 16 و 17 و 18 در دولت تدبیر و امید وارد مدار تولید شده اند.
وی درباره برنامه وزارت نفت برای یک لایه نفتی مشترک پارس جنوبی افزود: شناور مورد نیاز برای لایه نفتی پارس جنوبی خریداری شده و دردست ساخت است و امیدواریم تولید را در فاز نخست از لایه نفتی آغاز کنیم و پس از آن با تولید از فازهای بعدی، میزان آن را بالا ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.