قدس/ سرور هادیان: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه تلاشم را برای برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر مشهد به کار می‌گیرم تا به مردم مشهد بی‌مهری نشود.

رایزنی‌ها برای برگزاری جشنواره فیلم در مشهد ادامه دارد

حجت الاسلام پژمان‌فر با اعلام اینکه وضعیت برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر مشهد هنوز هم در حال رسیدگی است در گفت‌وگو با خبرنگار قدس افزود: متأسفانه درخصوص جشنواره فیلم و تئاتر فجر مشهد و مراسم جانبی که در این ایام برگزار می‌شود، به صورت متمرکز برنامه‌ریزی نمی‌شود و این مشکل متأسفانه هر ساله
وجود دارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اعتبار کم است، باید مسأله را پیگیری کنند تا تأمین اعتبارات انجام شود؛ چون متأسفانه کسر اعتبارات در همه کشور وجود دارد، اما موضوع برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نباید در مسیر غلطی طی شود که نبود اعتبار سبب تعطیلی جشنواره شود.
وی تأکید کرد: این که جشنواره در پایتخت مانند همیشه و با همان کمیت و کیفیت جشنواره‌ها برگزار شود، اما در جاهای دیگر بگوییم اعتبار نیست و برگزار نشود، به اعتقاد من غیرکارشناسی‌ترین تصمیم در حوزه هنر است.
نماینده مردم مشهد در خانه ملت از مهاجرت و پراکندگی هنرمندان خطه خراسان ابراز نگرانی کرد و افزود: به دلیل حمایت نکردن این ظرفیت خوب هنری، بیشتر هنرمندان بنام خراسان از این خطه کوچ می‌کنند.
وی تصریح کرد: من با بسیاری از هنرمندان، فیلمنامه نویسان، کارگردانان بازیگران و... صحبت کرده‌ام و همه متفق القولند که اگر در مشهد زمینه برای کار فراهم شود، با افتخار برمی‌گردند؛ چون مشهد سابقه دیرینه‌ای در هنر دارد.
حجت الاسلام  پژمان‌فر درباره برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر و مشکل حل اعتبارات نیز گفت: این مشکل همه ساله وجود دارد و کمبود اعتبارات در سال‌های گذشته مشکلات زیادی به همراه داشت، اما ما با چنگ و دندان و جدیت برای برگزاری آن تلاش
 کردیم.
وی اذعان داشت: در مقایسه با هزینه‌های هنگفتی که برای این جشنواره‌ها در تهران می‌شود، کافی است مقایسه‌ای انجام بدهیم تا ببینیم با تمام بی‌مهری‌ها استقبال مردمی بی‌نظیر بوده است.
وی افزود: به عنوان مسؤول از مردم خراسان رضوي و علاقه‌مندان به هنر و هنرمندان این شهر و استان عذرخواهی می‌کنم که سبب رنجش خاطر آنان شده‌ایم و ما باید به عنوان مسؤول پاسخگو باشیم و من به جد پیگیر این موضوع هستم.
وی تأکید کرد: دولت دچار مشکلات مالی است ولی این نباید سبب عقب نشینی از برگزاری جشنواره در مشهد بشود و کمبود اعتبارات تنها دامن این جشنواره‌ها را نگیرد.
وی در پایان تأکید کرد: مطمئنم که به مردم مشهد بی‌مهری نخواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن‌ها از نماینده شهرستان انتظار دارند که در مقابل این بی‌مهری‌ها بایستد و با رئیس جمهور نیز برای برگزاری موضوع جشنواره صحبت می‌کنم و با اینکه تا این لحظه اعتبار لازم برای برگزاری این دو جشنواره در مشهد نرسیده است، اما به جدیت درحال پیگیری هستیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.