قدس/ علی محمد زاده: اعضای یک باند آدم ربایی که از طعمه‌هایشان زورگیری می‌کردند در مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

آزادی گروگان جوان و دستگیری ۷ آدم ربا در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: جوانی سراسیمه به کلانتری مصلی مشهد مراجعه کرده وماموران را در جریان زورگیری و آدم ربایی قرار داد.
سردار بهمن امیری مقدم افزود: باتوجه به حساسیت موضوع  و نوع جرم اعلامی، تیم زبده ای از مأموران این کلانتری براساس اظهارات این جوان وارد عمل شدند. این جوان مدعی شد فردی به بهانه در اختیار گذاشتن مهمانپذیرارزان قیمت مرا با یک دستگاه خودرو به منطقه‌‌ای در شمال شرق مشهد برد شاکی ادامه می دهد : به محض ورود به منزل مورد نظر چند نفر مرا دوره کردند وبا توسل به زور وتهدید گوشی تلفن همراه  و وجوه نقد مرا گرفتند ودر یکی از اتاق‌ها زندانی کردند.
سردار امیری مقدم ادامه داد: این جوان به ماموران گفت: به بهانه تهیه پول بیشتر برای آدم ربایان از چنگ آنان گریخته است، بنابراین با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مأموران کلانتری مصلی وارد عمل شدند وبا انجام طرح مراقبت نا محسوس در منطقه مورد نظر ابتدا سرنشینان یک دستگاه خودرو ال 90 که از اعضای این باند بودند و با مشخصات اعلامی از سوی شاکی جوان تطبیق داشتند در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: دستگیر شدگان که دو جوان 25ساله و یک مرد 43 ساله بودند ابتدا منکر ارتکاب هرنوع جرمی بودند اما وقتی ادله وشواهد پلیس را دیدند دیگر راهی جز اعتراف نداشته وبه ارتکاب جرم اعتراف کردند و نشانی مخفیگاه دیگر اعضای باند را در اختیار مأموران قرار دادند.
وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی ومتهمان دستگیر شده این احتمال وجود داشت اعضای این باند مخوف گروگان یا گروگان‌های دیگری در اختیار داشته باشد، بنابراین دستگیری آنان در غافلگیری کامل باید انجام می شد تا صدمه ای به گروگان وارد نکند، از این رو اقدامات فنی برای ورود سریع به مخفیگاه انجام شد و ماموران وارد این منزل مسکونی در منطقه محمد آباد مشهد شدند.
وی ادامه داد:  در این عملیات ضربتی چهار عضو دیگر این باند که مردان 20 تا 49 ساله بودند دستگیر شدند و در بازرسی محل گروگان 32 ساله دیگری که بادست و پای بسته در یکی از اتاق ها محبوس بود،  آزاد شد.
کشف 6 ساعت مچی مارک،  مقداری مشروبات الکلی، 6 قبضه چاقو،  مقادیری اموال مسروقه و  مدارک و اسناد طعمه‌های این باند از دیگر کشفیات مأموران از این محل بود. به گفته امیری مقدم خودرو ال 90 مورد استفاده آدم ربایان هم متعلق به یکی از طعمه‌های این باند مخوف بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با درخواست مجدد از شهروندان برای همکاری بیشتر با پلیس در برقراری امنیت بهتر گفت: متأسفانه همسایگان این منزل مسکونی از رفت و آمد‌های مشکوک ساکنان این محل گلایه داشتند، اما این موضوع را به اطلاع ماموران پلیس نرسانده بودند. وی افزود:  در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک در سطح شهر و یا همسایگی خود سریع به اطلاع پلیس برسانند،  مجرمان برای ارتکاب رفتارهای مجرمانه خود امنیت نخواهند داشت وهر شهروند یک مأمور پلیس خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.