«یواخیم گواک» رئیس جمهوری آلمان با تأکید بر اهمیت دیپلماسی برای حل مشکلات سیاسی، یکی از مهم ترین موفقیت های سال گذشته میلادی را توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵ دانست.

رئیس جمهوری آلمان: توافق هسته ای با ایران ازمهمترین وقایع سال ۲۰۱۵ بود

به گزارش پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری آلمان، «گواک» روز دوشنبه در دیدار سالیانه خود با دیپلمات های کشورهای خارجی حاضر در این کشور ضمن بیان این مطلب، افزود: در واقع ما در تابستان گذشته توانستیم شاهد موفقیت دیپلماسی صبر و حوصله باشیم. ما توانستیم پس از دوازده سال مذاکرات طولانی با ایران به توافق برسیم.
وی ادامه داد: توافق هسته ای وین نویدبخش امید است ولی در عین حال باید به طورقاطع به اجرا دربیاید.
گواک با ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات صلح سوریه که در شهر وین شروع شده است منتهی به نتیجه مثبت باشد، تصریح کرد: بار دیگر چندین کشور در پای میز مذاکرات صلح سوریه هستند و آلمان نیز به طورفشرده در این زمینه فعال می باشد.
رئیس جمهوری آلمان گفت: هدف از مذاکرات وین یافتن یک راه حل مسالمت آمیز می باشد که مطلوب ملت سوریه باشد. اکنون در این برهه از تاریخ که با تنش های منطقه ای قابل توجه مواجه هستیم، انتظار داریم که همه طرفین مذاکره کننده حس مسوولیت پذیری ویژه ای را داشته باشند.
این در حالیست که «مارتین شفر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در جلسه هفته گذشته دولت با خبرنگاران از احتمال لغو کامل تحریم های غرب علیه ایران تا پایان ماه جاری میلادی (ژانویه) خبر داده بود.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.