قدس آنلاین: مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت : طی ۹ ماهه سال جاری ، ۷۹ هزار و ۶۶۴ تن انواع محصولات کشاورزی بصورت تضمینی و توافقی توسط شبکه تعاون روستایی استان خریداری شده است

خرید بیش از ۷۹ هزار تن محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، ایرج ناصری مقدم  اظهار داشت : از مجموع این میزان خرید از کشاورزان استان ، 35 هزار و 319 تن خرید تضمینی و 44 هزار و 345 تن در قالب توافقی بوده  که ارزش ریالی محصولات خریداری شده بیش از 726 میلیارد ریال بوده است

وی گندم ، جو ، ذرت ، سبوس ، سیب ، کنسانتره و شیر را از جمله محصولات زراعی ، باغی و پروتئینی که طی سال جاری توسط این تعاون روستایی از بهره برداران استان ، بصورت تضمینی و توافقی خریداری شده عنوان کرد.

وی به برگزاری 6 غرفه موقت عرضه محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت : در غرف دائمی و موقت  بیش از 4 هزار تن محصول به ارزش 52 میلیارد ریال عرضه شد .

این مسئول در پایان خاطرنشان ساخت : این شبکه طی سال جاری بیش از 12 هزار تن آرد در مناطق روستایی استان عرضه کرده است .          

***خرید و توزیع 39  هزار تن نهاده های دامی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: همچنین شبکه تعاون روستایی استان در این مدت  39 هزار و 784 تن نهاده های دامی را خریداری و در سطح استان توزیع کرده است.

ناصری مقدم اظهار داشت: شبکه تعاون روستایی استان طی سال جاری 15 هزار و 194 تن سبوس ،  7 هزار و 469 تن کنسانتره  ، 6 هزار و 993 تن ذرت علوفه ای و دانه ای ، 2 هزار و 360 تن جو ، 4 هزار و 433 تن شیر  و 3 هزار و 335  تن سایر نهاده های دامی خرید و میان تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان توزیع کرد.

ناصری مقدم در ادامه به توزیع 25 میلیون لیتر مواد سوختی در سطح استان اشاره داشت و گفت : این مقدار سوخت از طریق 53 عاملیت به ارزش بیش از 45 میلیارد ریال توزیع شده است .

*** مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی

  مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی همچنین در ادامه از اجرای طرح مبارزه بیولوژیکی با آفات گیاهی در 530 هکتار از مزارع استان طی امسال خبر داد . 

ایرج ناصری مقدم اظهار داشت : در این راستا تا کنون در سطح 530 هکتار از مزارع گندم و گوجه فرنگی شرکتهای تعاونی تولید استان به خصوص شهرستانهای فاروج و شیروان عملیات مبارزه بیولوژیکی صورت گرفته است .

وی همچنین با بیان اینکه در سطح 525 هکتار از اراضی کشاورزی شرکتهای تعاونی تولید روستایی ، طرح کشت مشارکتی اجرا شده است ، ادامه داد : مشارکت در کشت و تجمیع اراضی در قالب تعاونی ها می تواند در توسعه بخش کشاورزی و بهره وری بهینه از منابع اثرگذار باشد .

گفتنی است میزان مشارکت در عرصه تولیدات روستایی و کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی شرکتهای تعاونی تولید روستایی فعال مدنظر است

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.