مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس گفت: سود مشارکت در پروژه‌های مناطق کم برخوردار مشهد تضمین شده است.

سود مشارکت در پروژه‌های مناطق کم برخوردار مشهد تضمین شده است

به گزارش قدس آنلاین، رشید صحابی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: پروژه‌های سنگین به منابع خاصی نیاز دارد و تامین منابع برای برخی از پروژه‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد. به همین دلیل از منابع مردمی برای توسعه شهر و رفاه شهروندان استفاده می‌شود تا پروژه‌ها زودتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سال گذشته موظف به پرداخت سود اوراق مشارکت سال 88 بود، افزود: سال 88 اوراق مشارکت با سود 15درصد منتشر شد و سال گذشته سررسید این اوراق بود که سود قطعی 28 درصد به خریداران اوراق مشارکت از سوی شهرداری پرداخت شد.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در زمینه نحوه تضمین بازپرداخت اوراق نیز خاطرنشان کرد: بانک عامل تضمین‌کننده رقم بازپرداخت است و بازرسی ویژه بر نحوه هزینه اعتبارات در پروژه‌های مشخص را بررسی می‌کند. در عین حال عملکرد شهرداری در مقایسه با سایر موارد قابل مقایسه و ضمانت‌بخش است.

صحابی در زمینه میزان سود پرداختی در مناطق درآمدی مختلف، ادامه داد: شهرداری سودهای 30 درصد را برای مناطق برخوردار، 35 درصد را برای مناطق نیمه‌برخوردار و 40 درصد را برای مناطق کم برخوردار تضمین می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال 94 به لحاظ تامین بودجه 8 هزار میلیارد تومانی شهرداری، تامین بودجه‌ای در حدود 6 هزار میلیارد تومان به عهده معاونت اقتصادی شهرداری گذاشته و تکلیف شده است که این رقم دو سوم کل بودجه‌ای که باید محقق شود را تشکیل دهد.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه این کلانشهر دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در سرمایه‌گذاری است، گفت: نمونه بی‌نظیر آن وجود مضجع منور رضوی است که سبب جذب میلیون‌ها زائر و مسافر در سال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.