رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان این مرکز و سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: مرکز پژوهش های مجلس مشکلات کارگران و بازنشستگان را با جدیت رصد و پیگیری می کند.

مرکز پژوهش های مجلس مشکلات کارگران و بازنشستگان را پیگیری می کند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کاظم جلالی در دیدار با جمعی از نمایندگان بازنشستگان و اعضای کانون شوراهای اسلامی امروز -سه شنبه- با بیان این مطلب افزود: تاکنون گزارش هایی را تهیه و به نمایندگان و مسئولان کشور ارائه کرده است.
جلالی در این نشست با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و مسائل معیشتی کارگران و بازنشستگان، تصریح کرد: باید در سالی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب سال »دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است یکی از محورهای همکاری دولت و مجلس رسیدگی به وضعیت معیشت و رفاه کارگران و بازنشستگان باشد.
وی تاکید کرد: کارگران با وجود زحمات و مشغله های فراوان شغلی نباید دغدغه درامد و گذران زندگی و نیازهای مادی و درمانی دوران بازنشستگی را داشته باشند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی، صندوق های بازنشستگی و دستگاه های بیمه گر باید با وجود منابعی که از سرمایه های بین نسلی کارگران فراهم کرده اند برای آینده و تامین معیشت آنها استفاده کنند.
وی گفت: چرخ های اصلی اقتصاد کشور به دست کارگران به حرکت در می آید و باید تلاش شود تا این سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی مورد حمایت جدی قرار گیرند.
رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان این مرکز و سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: مرکز پژوهش های مجلس مشکلات کارگران و بازنشستگان را با جدیت رصد و پیگیری می کند و تاکنون گزارش هایی را تهیه و به نمایندگان و مسئولان کشور ارائه کرده است.
وی درخصوص تبصره 33 برنامه ششم توسعه درخصوص به کارگیری نیروی کار زیر 29 سال با 75 درصد حقوق، گفت: برنامه ششم توسعه هنوز به مجلس نیامده و مصوب نشده است و جای کار و تغییر آن وجود دارد و بی تردید نظرات کارشناسی و تخصصی و نگاه های مجربان امر به بهبود بندهای و تبصره های آن کمک خواهد کرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس در پایان این نشست با اشاره به دغدغه ها و مشکلات بیان شده تاکید کرد تا با بررسی دقیق نیازهای مطرح شده، کار کارشناسی دقیقی بر این موضوعات انجام شود تا زمینه رفع این موارد فراهم شود.

** نخستین تفاهم نامه های همکاری مرکز پژوهش های مجلس با سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است
همچنین ایروان مسعودی معاون پژوهش های فرهنگی-اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس در این نشست پس از استماع مشکلات نمایندگان بازنشستگان و اعضای کانون شوراهای اسلامی کار، گفت که مرکز پژوهش های مجلس در طول چندسال اخیر با جدیت پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان بوده و به شدت مشکلات این قشر را رصد کرده است.
معاون پژوهش های فرهنگی-اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به همکاری این مرکز و مجموعه های و دستگاه های مختلف کشور، یادآور شد: یکی از نخستین تفاهم نامه های همکاری مرکز پژوهش های مجلس با سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است و همکاری های خوبی در این مسیر انجام گرفته است.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس در این نشست ناصر برهانی عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، در این نشست در مورد مشکلات کارگران و سازمان تامین اجتماعی، موضوع ادغام بحث درمان با وزارت بهداشت است. مشکل آتیه کارگران و بازنشستگان و آینده آنان مطالبی را بیان کرد.
همچنین اولیا علی بیگی رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز در مورد وی وضعیت بحرانی سطح اشتغال کشور امنیت شغلی و حفظ اشتغال، پرداخت حق بیمه های کارگری، صندوق های بازنشستگی، کارگران و بیمه گران، نوسان های سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر نکاتی را بیان و عملکرد مسئولان فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تحسین کرد.
بر اساس این گزارش علی اصغر بیات عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نیز در این نشست با ابراز نگرانی درخصوص وضعیت کارگران، بازنشستگان و وضعیت تأمین اجتماعی در کشور، نیاز سازمان تامین اجتماعی به تقنین و اصلاح قوانین، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور مواردی را بر شمرد.
همچین در این نشست همچنین علی اصغر بیات رییس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، علی دهقان کیا نایب رییس کانون بازنشستگی تهران، حسن بهرامی عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، رحیم عباسی عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان تهران، امیر قامتی بازرس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، ابراهیم سلیمی دبیرکل متخصصین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، حمیدرضا سیفی عضو هیات رییسه کانون عالی ایران، احمدی عضو حوزه مشاوره کارگری و کارفرمایی حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.