«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و « عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در دمشق دیدار و از کارشنکی برخی طرف ها در روند حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه و ادامه حمایت آنها از ترورریسم تکفیری به شدت انتقاد کردند.

انتقاد بشار اسد و رحمانی فضلی ازکارشکنی برخی طرف ها در روند حل سیاسی بحران سوریه

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، دو طرف در این دیدار در باره روابط راهبردی و مستحکم ایران و سوریه و همکاری های گسترده بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه مبارزه با تروریسم که همه منطقه و خارج از آن را تهدید می کند، گفت وگو کردند.
بشار اسد و رحمانی فضلی خاطرنشان کردند که روابط مستحکم تهران ودمشق و مبارزه آنها با تروریسم در حالی است که برخی کشورها وطرف های منطقه ای وبین المللی مانع تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و ایجاد حل مسالمت آمیز بحران سوریه می شوند وهمچنان از تروریست ها حمایت و پوشش لازم را برای آنها ایجاد و به منظور ایجاد بحران در منطقه اقدام می کنند.
رئیس جمهور سوریه در ابتدای این دیدار که محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور و محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه و اعضای هیات ایرانی حضور داشتند، از رحمانی فضلی جویای احوال حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکترحسن روحانی رییس جمهوری شد و برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.
بشار اسد، تقدیر ملت سوریه از مواضع ایران در حمایت از مبارزه و رویاروئی سوریه با تروریسم را ابراز و تاکید کرد که کشورهای دوست و در راس آنها ایران و روسیه نقش مهمی در تقویت مقاومت و پایداری سوری ها در پنج سال گذشته و پیروزی های آنها در جنگ سرنوشت ساز علیه تروریسم تکفیری داشته اند و این روند می تواند تا حدود زیادی در ترسیم نقشه جدید جهان موثر باشد.
رئیس جمهور سوریه اظهارداشت:جنگ کنونی علیه سوریه باعث شد تا روابط دوستانه دو کشور بیش از گذشته تقویت شده و دو کشور دوست و برادر در کنار همدیگر قرار گیرند.
وی تاکید کرد که کمک ها وحمایت های جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی و پایداری دولت و ملت سوریه نقش اساسی داشته است و سفر شما به سوریه پیامی سیاسی دارد و نشان می دهد ایران در کنار سوریه ایستاده است .
وزیر کشور ایران هم بر عزم راسخ و ثبات قدم رهبری ، دولت وملت ایران برای ایستادن در کنار سوریه تاکید کرد و آن را ناشی از ایمان و اعتقاد دانست.
رحمانی فضلی گفت که معتقدیم ملت سوریه وارد یک جنگ سخت جهانی شده که ابزار آن تروریست ها ، تندروها و اندیشه تاریک تکفیری است و این خطر از مرزهای سوریه و منطقه فراتر رفته است.
وی با ابراز خرسندی از سفر به سوریه و دیدار با رییس جمهور این کشور تاکید کرد که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری ایران به رییس جمهوری سوریه بسیار علاقه مند هستند و همواره بر کمک و حمایت های همه جانبه به دولت و ملت سوریه تاکید می کنند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شما را رییس جمهوری شجاع ، با تدبیر و تلاشگر می دانند.
وزیر کشور ایران با بیان اینکه حامل سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران برای بشار اسد است، گفت : دکتر روحانی همواره از شخصیت شما تجلیل وبه خیر و خوبی از شما یاد می کند.
رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که سال جدید میلادی برای دولت و ملت سوریه و شخص رییس جمهور این کشور سال پیروزی نهایی باشد .
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ساعتی قبل دمشق پایتخت سوریه را با بدرقه رسمی « محمد ابراهیم الشعار» همتای لبنانی به مقصد تهران ترک کرد.
در مراسم بدرقه رحمانی فضلی و هیات همراه وی ، معاونان و مقامات ارشد وزارت کشور سوریه و همچنین محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشورهم حضور یافت.
وزیر کشورجمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه در راس هیاتی و در پاسخ به دعوت رسمی همتای سوری خود، با هدف تعمیق روابط دو جانبه وارد سوریه شد.
رحمانی فضلی در این سفر دو روزه به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور، وائل الحلقی نخست وزیر، محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ، سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی و محمد الشعار وزیر کشور سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین به اتفاق همتای سوری خود در کنفرانسی خبری با همتای سوری خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وزیر کشور ایران همچنین مراقد مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه ( سلام الله علیهما) را زیارت کرد.
در این سفر راه های اجرایی کردن یادداشت تفاهم همکاری های بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور جمهوری عربی سوریه را بررسی کردند و تصمیماتی از جمله تشکیل کمیته مشترک پیگیری ها در تهران و در آینده نزدیک اتخاذ شد.
محمد الشعار وزیر کشور سوریه اول تیر ماه امسال در سفر به تهران با رحمانی فضلی وزیر کشور و تعدادی از مقامات عالیرتبه ایران دیدار کرد.
در جریان این سفر یادداشت تفاهم همکاری های امنیتی و انتظامی دو وزارتخانه در زمینه مبارزه با جرائم تروریستی و سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها و همکاری های پلیسی به امضای رحمانی فضلی و الشعار رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.