سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن تأکید بر اینکه کارهای مرتبط با اجرای برجام به سرعت به پیش می‌رود از ورود گروه‌های مختلفی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای گذشته به کشورمان خبر داد.

تعداد زیادی از بازرس‌های آژانس وارد کشور شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با اشاره به اینکه مبادله اورانیوم غنی‌شده با کیک زرد "به نحو احسن انجام شده" گفت: "یک کار اساسی دیگر هم در ارتباط با رآکتور اراک است که بخشی از کارهای مرتبط با آن انجام شده است."

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد که طی چند روز آینده کارهای مرتبط با رآکتور اراک پیش برده خواهند شد.

کمالوندی درباره خارج کردن قلب رآکتور هسته‌ای گفت: "آنچه ما پیش از روز اجراء تعهد به انجام داده‌ایم این است که کلندریای رآکتور بیرون آورده شده و در حفره‌های آن، نه در قلب رآکتور، سیمان تزریق شود. این کار باید ظرف روزهای آینده انجام شود. بخشی از مقدمات را شروع کرده‌ایم اما کار را زمانی به انتها می‌رسانیم که کارهای دیگر نیز انجام شود."

وی در ادامه با اشاره به اینکه "خیلی سریع و شدید کار می‌کنیم" افزود: "تعداد زیادی بازرسان آژانس در گروه‌های مختلف طی روزهای گذشته وارد شده‌اند."

  کمالوندی افزود که شمار زیادی از بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد کشورمان شده‌اند.

وی در حاش مراسم بزرگداشت شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای افزود: فکر می‌کنیم در چند روز آینده گزارش آژانس منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.