عملیات ساخت سالن مسافری جدید در مرزی بین المللی شلمچه با مساحت حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در حال اجراست.

ساخت سالن پایانه مرزی شلمچه به پیشرفت ۷۵ درصدی رسید

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، مرز بین المللی شلمچه به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور به واسطه نزدیکی به فرودگاه بین المللی آیت لله جمی آبادان، راه آهن خرمشهر و راه های مناسب ارتباطی تا نقاط مختلف کشور زمینه تردد آسان مسافران، زائران عتبات عالیات و تجار را فراهم کرده است.
تامین زیرساخت های مناسب در این منطقه، گام موثری در توسعه توریسم مذهبی و بازرگانی دو کشور ایران و عراق ایفا می کند.
سالن مسافری جدید در شلمچه با مساحت هفت هزار و 500 مترمربع و زیربنای چهار هزار و 500 متر مربع به عنوان یکی از پایانه های راهبردی جابه جایی زائران عتبات عالیات ایران و عراق محسوب می شود که تکمیل سریع آن در راستای خدمت رسانی به زائران به ویژه زائران اربعین حسینی در دستور دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
برای ساخت این پایانه مسافربری که از آن به عنوان بزرگترین و زیباترین پایانه مرزی کشور یاد می شود، اعتباری بیش از 170 میلیارد ریال و 100 میلیارد ریال نیز برای محوطه سازی آن در نظر گرفته شده است.
مدیر پایانه مرزی شلمچه نیز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پیشرفت 75 درصدی عملیات ساخت سالن پایانه مرزی شلمچه خبر داد و گفت:با تدابیر اتخاذ شده روند ساخت این سالن جلوتر از برنامه زمانی پیش بینی شده در حال اجرا است.
جمال حمیدی افزود:مرحله سوم اجرای این طرح شامل ساخت سقف سالن نیز به پایان رسیده و پیمانکار در حال مونتاژ و نصب کانال های تهویه هواست و پس از تکمیل آن، نصب سقف کاذب نیز آغاز می شود.
وی به بهره برداری موقت از این سالن در اربعین حسینی سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت:بیش از 400 هزار زائر در مراسم اربعین از این پایانه به زیارت عتبات عالیات عراق رفتند.
فاصله خرمشهر تا شلمچه 30 کیلومتر است و اربعین سالجاری 400 هزار زائر از نقطه مرزی شلمچه به عراق عزیمت کردند.
از این تعداد 20 هزار تبعه از کشورهای ترکیه، روسیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، کشورهای شمال آفریقای جنوبی، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.