۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: 33773

کم‌کم از حفظ کردن رمزهای متعدد راحت می‌شویم چرا که به زودی کامپیوتر و اطلاعات شخصی شما دیگر نیازی به رمزهای پیچیده و غیر قابل کشف ندارد تنها ضربان قلبتان کفایت می‌کند.<BR>

ضربان قلب رمز عبور ایمیل‌ می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از digitaltrends اگر نحقیقاتی که چون لیانگ لین در دانشگاه ملی چونگ هزینگ در تایچونگ تایوان انچام می دهد با موفقیت به پایان برسد؛ ایجاد کلمه عبور به امری منسوخ شده تبدیل خواهد شد. این تیم ماهر از طریق فرایند پیشگامانه جدیدی، یک پسورد کاملا غیر قابل رمز گشایی با استفاده از ضربان قلب ابداع کرده‌اند که می تواند راههای قبلی دسترسی به اطلاعات شخصی با ارزش و محافظت شده ما را به طور کامل و برای همیشه تغییر دهد.
رمز عبور ایمیل و حساب بانکی تنها با قرار دادن نوک انگشتانتان که ضربان قلب را نشان می دهد و تایید آن قابل دستیابی خواهد بود.
اما این چکونه کار می کند؟ به تازگی مقاله ای در New Scientist در این مورد توضیح داده بود که تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی چونگ هزینگ موفق به تست مفهوم ضربان قلب انسان و تبدیل آن به رمز عبور از طریق یک دستگاه ضربان نگار قلب شده اند که با خواندن کف دست انسان و گرفتن امضایی که در ضربان قلب هر انسانی منحصر است به دست می آید. پس از استخراج این نقش ها یک کلید مخفی است که به عنوان بخشی از طرح های رمز نگاری ایجاد می شود.
از آنجاییکه ضربان قلب هر انسانی منحصر به فرد است و همچنین الگویی نامنظم دارد که تکرار پذیر نیست، بر اساس تئوری هرج و مرج، با کوچکترین تغییری در شرایط اولیه خروجی ها متفاوت خواهد بود. بنابراین شما هرگز نمی توانید از این کلمه عبور دوبار استفاده کنید.
لین و همکارانش امیدوارند بتوانند این سیستم را برای سخت افزار های اکسترنال و سایر وسایلی که نیاز به رمز گذاری و رمز گشایی دارد طراحی کنند به طوری که تمام این کارها را بتوان تنها با لمس دست انجام داد.
تحقیقات این گروه به طور قطع قابلیت های بسیار جالبی را در زمینه امنیت اطلاعات و فایل ها به نمایش خواهد گذاشت. این فن آوری جدید می تواند دردسر های ناشی از هک شدن حساب های شخصی را کاهش دهد و برای افرادی که اکانت های فیس بوک و توئتر شان حک شده بسیار مفید است. رمز های عبوری که کاربران تعیین می کنند به راحتی از طریق برنامه های مخرب هک کردن قابل رمز گشایی است. اگر به صورت فیزیکی رمز عبور را بنویسید و آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید این امکان وجود دارد که اطلاعات از روی کامپیوترتان حذف شود. اما اگر این سیستم توسط بانکها و کمپاتی های کارت های اعتباری اجرا شود، شما می توانید تنها از طریق لمس دستگاه با دستانتان که رمز عبور بیولوژیکی منحصر به فرد شما را تشخیص می دهد به اطلاعات حساب خود دسترسی پیدا کنید. و این تنها یک مورد از سودهای کلانی است که نصیب تیم تحقیقاتی لین خواهد شد.
در مقاله های قبلی هم اشاره کرده ایم که هیچ رمز عبوری کاملا مطمئن نیست اما اینطور که گروه لین کشف کرده اند همانقدر که این روش دسترسی به اطلاعات شخصی را برای مزاحمان سخت می کند ، برای خود شخص استفاده از آن بسیار آسان است و ذهن و قلب آنها را آسوده خاطر نگاه می دارد.
نتایج این تحقیق در مجله Information Sciences منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.