رئیس جمهور گفت: نباید برای مبارزه با تروریسم، منتظر دیگران باشیم چراکه کشورهای اسلامی برای پاکسازی منطقه از تروریست‌ها از قدرت و امکانات کافی برخوردارند.

کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم از قدرت کافی برخوردارند

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت اسلامی را دارا می باشد، همواره روابط دوستانه‌ای داشته اند، گفت: آمادگی داریم تا روابط و مناسبات خود را در همه زمینه‌ها با جاکارتا گسترش دهیم.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه شرایط منطقه و جهان اسلام به گونه‌ای است که کشورهای اسلامی باید بیش از گذشته با هم مشورت و تبادل نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید برای مبارزه با تروریسم، منتظر دیگران باشیم چراکه کشورهای اسلامی برای پاکسازی منطقه از تروریست‌ها از قدرت و امکانات کافی برخوردارند.

روحانی تلاش برای تقویت وحدت و انسجام میان مسلمانان را مهمترین نیاز امروز جهان اسلام دانست و اظهار داشت: دنیای اسلام و کشورهای مسلمان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت بیشتر، راهی جز همکاری گسترده و روابط نزدیک‌تر با هم ندارند.

رییس‌ جمهور، فعال تر شدن سازمان‌هایی که برای وحدت بیشتر در جهان اسلام تاسیس شده اند، را خواستار شد و افزود: بسیار تاسف بار است که امروز کشورهای زیادی در منطقه گرفتار تروریسم و افراط گری هستند و در چنین شرایطی، وظیفه همه سازمان ها و کشورهای اسلامی این است که از هیچ تلاشی برای وحدت بیشتر و ثبات در جهان اسلام دریغ نکنند.

روحانی حمایت برخی کشورها از گروه‌های تروریستی را مغایر با تقویت وحدت، ثبات و انسجام منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار برقراری روابط خوب، صمیمانه و برادرانه میان همسایگان و کشورهای منطقه بوده و آمادگی دارد تا در مسیر وحدت، امنیت پایدار و توسعه منطقه ای به دیگر کشورها کمک کند.

روحانی همچنین از توجه رییس جمهور اندونزی به ضرورت تقویت وحدت و گفتگو در جهان اسلام، تقدیر کرد.

«رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این دیدار، با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای گسترش همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه تهران – جاکارتا، گفت: اندونزی بر توسعه روابط با ایران متعهد است و مطمئناً در آینده شاهد روابط قدرتمندتری میان دوکشور خواهیم بود.

وزیر امور خارجه اندونزی، صلح و ثبات در منطقه را موضوعی بسیار حائز اهمیت دانست و با بیان اینکه روابط دوستانه و خوب کشورهای مسلمان می‌تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کند، افزود: مسلمانان باید در راستای ارزش‌های اسلام و مقابله با چالش‌های اصلی جهان اسلام، از جمله تروریسم و افراطی‌گری با یکدیگر متحد شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.