سمنان - استاندار سمنان با اشاره به لزوم فراهم آوردن شرایط مناسب برای تردد ایمن مسافران در جاده‌های استان، گفت: نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها ابتدا شناسایی و سپس رفع شوند.

نقاط حادثه‌خیز استان سمنان رفع شوند/ تسریع در واگذاری کاروانسراها

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از مهر، محمدرضا خباز، شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای در استانداری سمنان، با تأکید بر رفع نقاط حادثه‌خیز استان خواستار تلاش بیشتر مسئولان ذی‌ربط برای رفع این مشکل شد و بیان داشت: با بررسی‌های انجام‌شده خوشبختانه در راستای رفع این نقاط اقدامات خوبی صورت پذیرفته و ما امیدواریم روزی شاهد کاهش قابل‌توجه سوانح رانندگی باشیم.

وی افزود: همچنین مسئولان نهادهای ذی‌ربط با حمل‌ونقل و راه‌ها می‌بایست اهتمام ویژه‌ای نسبت به آمادگی هرچه بیشتر برای ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در دستور کار داشته باشند.

اقامتگاه‌های بین‌راهی در اولویت باشد

استاندار سمنان بابیان این‌که یکی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای خواب‌آلودگی رانندگان است، گفت: فراهم کردن زمینه استراحت و اقامت رانندگان می‌تواند نقشی مهم در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای داشته باشد لذا مسئولان نهادهای دخیل در امر حمل‌ونقل جاده‌ای می‌بایست بیش‌ازپیش به این امر توجه داشته باشند.

خباز خواستار واگذاری هرچه سریع‌تر کاروانسراهای استان سمنان به بخش خصوصی برای تبدیل این بناهای تاریخی به مکانی برای استراحت مسافران شد و توضیح داد: ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و اقامتگاه‌های بین‌راهی از دیگر راه‌های افزایش زمان استراحت مسافران و رفع خواب‌آلودگی آن‌ها درنتیجه کاهش میزان تصادفات می‌شود.

وی افزود: با ایجاد تفرج‌گاه‌های بین‌راهی می‌توانیم رانندگان را برای استراحت در بین راه و درنتیجه آمادگی بدنی برای ادامه رانندگی در محورهای عمدتاً کویری و یکنواخت استان سمنان ترغیب کنیم.

تلفات جاده‌ای در استان سمنان۱۵درصد کاهش‌یافته است

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی استان سمنان نیز در این نشست از افزایش ۱.۷درصدی تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش۱۵درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

سرهنگ حسن خسروجردی در تشریح آمار تصادفات جاده‌ای استان سمنان، بیان داشت: شمار تصادفات رانندگی در ٩ ماهه نخست سال جاری دو هزار و ٨٥٥ فقره گزارش‌شده اما این در حالی است که در ۹ ماهه نخست سال گذشته دو هزار و ٨٠٦ فقره تصادف در این استان رخ‌داده بود.

وی افزود: آمار فوت‌شدگان سوانح رانندگی در محورهای استان سمنان به نسبت سال گذشته ١٥ درصد کاهش‌یافته است که این امر، کاهشی چشم‌گیر را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجای استان سمنان بابیان اینکه هفت محور در استان دارای بیشترین تصادفات جاده‌ای هستند، گفت: مسیر شمالی محور دامغان به سمنان بیشترین میزان تصادفات را در بین بقیه محورها با ٢١٦ فقره تصادف در سال جاری به خود اختصاص داده است این در حالی است که بیشترین تعداد کشته‌شده‌های سوانح رانندگی استان مربوط به مسیر برگشت همین محور است.

بحث و تبادل‌نظر درباره نحوه ارائه خدامت نوروزی و تسهیل شرایط سفر هم‌وطنان از دیگر محورهای نشست کمیته ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای استان سمنان بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.