نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مزرعه برای کشاورز یک محراب عبادت به حساب می‌آید و کشاورز تا زمانی که مشغول به کار کشاورزی بوده و با آب و زمین کار می‌کند مشغول بندگی خالق خویش بوده است.

مزرعه برای کشاورز یک محراب عبادت به حساب می‌آید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله حسن عالمی ظهر امروز در همایش تولیدکنندگان و بهره‌برداران نمونه سال 94 (سی‌‌ویکمین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی) که در سالن همایش‌‌های هتل پارس برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی یک حرفه معمول نیست و ضمن اینکه ممر زندگی بوده بندگی خدا هم هست.

وی افزود: مزرعه برای کشاورز یک محراب عبادت به حساب می‌آید و کشاورز تا زمانی که مشغول به کار کشاورزی بوده و با آب و زمین کار می‌کند مشغول بندگی خالق خویش بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه دام روایات بسیاری از پیامبران و امامان نقل شده است، خاطرنشان کرد: ابراهیم باوجود آنکه ابوالانبیاء بود یک کشاورز و چوپان بود و تمامی پیامبران به جز یک پیغمبر که خیاط بود، کشاورز و چوپان بودند و این مهم سندی دیگر از قداست این حرفه است و کشاورز با وجود سختی کارش نمی‌گوید که کاری باقداست‌تر از این حرفه وجود دارد.

آیت‌الله عالمی تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند کشاورزی بندگی خدا است و این کار یک امر با قداستی است که لحظه لحظه آن برای کشاورز یک عبادت به حساب می‌آید.

وی تأکید کرد: کشاورزی یک امر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و کشاورزی که به خوبی کارش را انجام دهد برای نظامش سربازی نمونه بوده و کشاورزی سنگر مبارزه با دشمن اس، زیرا با تولید محصول نمونه مانع از ورود محصول خارجی به کشور می‌شود و تأمین زندگی روزمره آحاد جامعه بردوش کشاورزان و دامداران است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وقتی که به خودکفایی می‌رسیم حرف خود را در کرسی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌زنیم، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر این مهم تأکید داشتند و خواستار توجه جدی به این بخش شدند، زیرا پاسخ کوبنده‌ای به دشمن بوده، چون با سفره خالی نمی‌توان ایستادگی کرد و سفره پر است که قدرت می‌دهد و تولید ملی را پررنگ کرده و ما را از محصولات خارجی بی‌نیاز می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.