استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه مبارک فجر ۳۰ طرح به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

۳۰ طرح در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در همایش تولیدکنندگان و بهره‌برداران نمونه سال 94 (سی‌‌ویکمین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی) که در سالن همایش‌‌های هتل پارس برگزار شد، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که به لطف عنایات امام رضا(ع) 9 نمونه کشوری از خراسان رضوی در بخش کشاورزی داریم.

وی افزود: تنها این 66 کشاورز و دامداری که امروز تقدیر می‌شوند نمونه نیستند و همه فعالان این عرصه برترین هستند، زیرا با وجود کمبودهای فراوان این بخش ، کشاورزانمان قهرمانانه عمل کردند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی استان پربرکتی بوده و در شرایط سطح کشت و تولیدات نمونه بوده است، خاطرنشان کرد: به تکالیفی که در برنامه پنجم توسعه داشتیم عمل شد و در سیاست‌های بخش کشاورزی دولت یازدهم به افزایش تولید و کاهش واردات اشاره شده است.

رشیدیان تصریح کرد: از 37 دست خراسان رضوی 34 دشت ممنوعه بوده و 15  دشت هم در شرایط بحرانی هستند و در بحث برداشت آب به میزان یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب اضافه برداشت داشتیم که این موضوع نگران‌کننده است.

وی تأکید کرد: موضوع محیط زیست، هوای پاک و گازهای گلخانه‌ای موضوعی جهانی بوده و تنها در سطح شهرف استان و کشور خلاصه نمی‌شود و بدون با هم بودن پیروزی رقم نخواهد خورد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه افتتاح 30 طرح در دهه مبارک فجر در استان، گفت: این طرح‌ها به ارزش 70 میلیارد تومان بوده و دولت در این رابطه 80 درصد این هزینه را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار فعالان این طرح‌ها قرار می‌دهد.

رشیدیان بیان کرد: در هفتم اسفند ماه با حضور پررنگ مردم مجلسی توانمند را تشکیل خواهیم داد تا نمایندگان آن دوشادوش دولت به خدمت خدمت کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.