۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: 338283

اگر تولید کنندگان با دریافت تجربیات کشاورزان پیشرو تولید خود را به تولید اقتصادی نزدیک نمایند میتوان به آینده کشاورزی امید داشت.

ترویج اقدامات کشاورزان پیشرو

به گزارش قدس آنلاین، از آنجا که نیروی انسانی به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه بخش های هر کشور، به ویژه در بخش کشاورزی است و تولید کنندگان در این بخش تامین موادغذایی جامعه را به عهده دارند، لذا توجه کمی و کیفی به ابعاد فنی و محتوایی، می تواند نقش انگیزشی داشته باشد. در این راستا و به منظور ارائه توانمندی ها و الگوسازی در بخش کشاورزی، با هدف پیروی سایر بهره برداران از روشهای موفقیت آمیز کشاورزان برتر، وزارت جهادکشاورزی همه ساله نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر اقدام می نماید.

این اقدام  منجر به ایجاد رقابت سالم در زمینه تولید و تلاش برای فعالیت بیشتر خواهد شد.

کشاورزان نمونه، با خلاقیت، تفکر و عزمی کامل، ایده های نو را به کار گرفته و منطق کارشناسی را در تولید، نهادینه نموده اند و توانسته اند به عنوان تولید کنندگان برتر در بخش کشاورزی ، معرفی شوند؛ همچنین کشاورزان و تولید کنندگان برتر می توانند با عرضه توانمندی ها و مهارت های خود درپهنه تولید، یکی از ارکان ترویج و آموزش کشاورزی کشور باشند و با ایجاد ارتباط صمیمانه و گسترده با سایر تولید کنندگان، حلقه انتقال دانش و مهارت از تحقیق تا مزرعه را کامل و نقش خود را به عنوان الگوی عینی تولید کننده ایفا نمایند.

انتخاب نمونه های کشاورزی، معرفی کشاورزان پیشرو و تولید کنندگان برتر دقیقا در این راستاست و همیشه سعی میشود با معرفی تولید کنندگانی که بالاترین بهره وری را از نهاده های تولید داشته اند، کشاورزان سنتی را به سوی استفاده حداکثری از نهاده ها سوق دهند در این راستا باید از برنامه های تلویزیونی و نشریات ترویجی بهره جست و تجربیات تولید کنندگان برتر را انتقال داد.

اگر تولید کنندگان با دریافت تجربیات کشاورزان پیشرو تولید خود را به تولید اقتصادی نزدیک نمایند میتوان به آینده کشاورزی امید داشت.

*زهرا عماری

کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.