رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت مطبوعات و رسانه ها برای ایجاد فهم مشترک از مشکلات و مسائل در جامعه گفت: فضای کشور باید به سمت وفاق ملی و همگرایی و ایجاد فهم مشترک از مسائل و مشکلات برای رسیدن به رونق اقتصادی بویژه در مرحله پس از اجرای برجام سوق داده شود.

فضای کشور باید به سمت وفاق ملی و همگرایی پیش برود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: در مساله هسته ای بعد از همه فراز و فرود و بحث و جدل ها، نظام جمهوری اسلامی تصمیم درستی گرفته است ولی در گام بعدی برای اجرای برجام، نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری هستیم.
وی ادامه داد: باید فهم مشترکی از مسائل در جامعه شکل بگیرد تا مردم و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد صحنه شوند، چرا که خود دولت به تنهایی نمی تواند سرمایه گذاری کند و وظیفه این رصد و ایجاد فهم مشترک در جامعه برعهده رسانه ها می باشد.

*سرمایه گذاری کاری مجاهدانه است
لاریجانی ادامه داد: باید شرایط و بسترهایی در جامعه ایجاد شود که مردم و بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری شوند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نگاه به سرمایه گذاری باید به عنوان یک کار مجاهدانه باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا امروز چیزی که رایج است به سرمایه گذار به عنوان یک کار مجاهدانه نگاه می شود و فرد سرمایه گذار نیز به عنوان یک مجاهد حمایت می شود؟ این نقض بزرگی برای کشور ما می باشد، دستگاه ها باید در خدمت تولید، رونق اقتصاد و سرمایه گذاری باشند.
لاریجانی گفت: در کشورهای پیشرفته ابتدا فهم مشترکی از مسائل توسط رسانه ها ایجاد می شود و بعد در نتیجه این فهم مشترک، توسعه ایجاد خواهد شد و فهم مشترک را هم اصحاب رسانه و مطبوعات ایجاد می کنند.

*ضرورت تاکید بر وفاق ملی
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ذهن ها باید روی مولفه های وفاق ملی و همگرایی باشد، تشدد آراء و اختلاف، تولید و رونق اقتصادی ایجاد نمی کند، مهمترین امور در شرایط فعلی برای کشور ما همبستگی ملی و ایجاد امیدواری نسبت به آینده است، محور کار هم باید تولید، اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردم در کارآفرینی باشد.
لاریجانی ادامه داد: متاسفانه هر گروهی از تولیدکنندگان و صنعت گران که دیدار می کنند، می گویند مشکل مالی داریم، امروز قیمت نفت به زیر 30 دلار رسیده و برخی کشورها هم شیطنت کردند، تحریم ها و سوء مدیریت هم بوده، بدنه دولت هم به دلیل حجیم بودن بخشی از بودجه را می بلعد، با این وضعیت، دولت چگونه باید مشکلات را حل کند؟
لاریجانی با اشاره به اینکه اقتصاد مولدی که تولید ثروت کند، در کشور نداریم، گفت: امروز نیاز به سرمایه گذاری داریم و سرمایه گذاری باید به عنوان یک کار مجاهدانه تلقی شود و ابعاد آن در فرهنگ عمومی جامعه نیز تبیین شود.
وی ادامه داد: باید به فرد سرمایه گذار و تولید کننده احترام گذاشته شود و دستگاه های اجرایی در خدمت آنها قرار گیرند و مطبوعات و رسانه ها باید چنین فضایی را در جامعه ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: اگر ما از برجام نفع می بریم، به این دلیل است که یک اراده جدی برای تولید کشور می آید و این آرامش روانی، امیدواری برای آینده به جای پراکندن روحیه یاس و ناامنی، باید ایجاد شود .
لاریجانی یادآورشد: در رسانه های ما آنچه امروز ذهن ها را بیشتر درگیر خود می سازد سر و صداهای سیاسی است که این فرد چه گفته و دیگری پاسخ او را بدهد، در حالی که وفاق و همبستگی برای کار و تولید کشور بسیار مهم است ، بخشی از اداره کشور در اختیار مطبوعات است البته باید بتوانند بدون دغدغه و با فراغ بال فعالیت کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسی که ذهن او مشغول شغل و دغدغه های مالی است نمی تواند آنگونه که باید کار خود را انجام دهد.
لاریجانی خطاب به اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات قم گفت: باید در خانه مطبوعات جلسات مشترک بگذارید که ماموریت مشترک شما چیست و در همین «اشل»قم، چه اندازه جوان بیکار وجود دارد و تا چه اندازه می توان شغل در زمینه تولید، صنعت توریسم، روش جدید تولید کشاورزی و... ایجاد کرد.
وی ادامه داد: مطبوعات در استان قم به دلیل وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و رفت و آمد شخصیت ها و مسئولان نظام، جایگاه بسیار مهمی دارد، باید رسانه ها روحیه کار داشته باشند، بخش مطبوعات در حقیقت مظلوم است و باید توجه بیشتری به بدنه مطبوعات قم صورت گیرد.
لاریجانی همچنین گفت: مساله بیمه خبرنگاران به عنوان معضلی است که باید برطرف شود و رسانه های مکتوب نیز باید در امنیت قرار گیرند، در شرایطی که اطلاع رسانی برای کارهای کشور خیلی ضروری است فهم مشترک در مورد مسائل باید توسط رسانه ها ایجاد شود.
محمد خامه یار رئیس هیات مدیره و رسول خادم مدیرعامل خانه مطبوعات قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های انجام شده برای ارائه خدمات به خبرنگاران را ارائه نموده و خواستار حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این قشر شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر منظورتان از همگرايي و وفاق ملي همان دولت گرايي و پشت كردن به اصول است ، شما كه رفتيد بس است ما شاهد خواهيم بود كه آب در هاون كوبينتان چه محصولي خواهد داشت و اگر اتفاق نظر در اعتلاي ايران و اسلام است ، بهتر است همه حول ولي فقيه باشيم تا به مملكتمان آسيب نرسد . دولت ها رفتني هستند آنچه باقي مي ماند اسلام و جمهوري اسلامي است و يك دنيا خاطره تلخ و شيرين از ياران و خواص ريزش كرده . والعاقبه للمتقين .