سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با اشاره به جلوگیری از توزیع برنج های آلوده گفت: با نفوذ یقه سفیدها، ورود تانکرهای مواد سوختی که اقلامی مانند اسلحه و مشروبات الکلی به همراه دارند، همچنان ادامه دارد.

ورود تانکرهای اسلحه و مشروبات الکلی توسط یقه‌سفیدها ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا مصری در گفتگو با مهر، با اشاره به جلوگیری از توزیع برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته که وی در هفته های اخیر نسبت به آن در صحن مجلس تذکر داده بود، اظهار داشت: این برنج‌ها وارداتی بوده و از کشورهایی از قبیل اروگوئه و هندوستان و کشورهای مشابه بوده است.

وی تصریح کرد: این برنج‌ها به صورت رسمی وارد شده و در انبارها نگهداری شده است، اما توزیع نشده و تاریخ مصرف آن گذشته است، اما اینکه چرا به موقع توزیع نشده مشخص نیست، ولی در هر صورت جلوی توزیع این برنج‌های فاسد گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: بعد از این هم به طور کامل رصد می‌کنیم که این برنج‌ها توزیع نشود.

مصری درباره احتمال تکرار چنین تخلفات و مشکلاتی در آینده نیز اظهار داشت: تا زمانی که اقتصاد دست مردم نباشد، باز هم ممکن است چنین اتفاقاتی در کشور ما بیفتد؛ چرا که یک تاجر هیچ وقت کالای خودش را در انبار حبس نمی‌کند و آن را می‌فروشد و پول می‌گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های دخالت دولت در اقتصاد ادامه داد: ساختار اقتصادی ما باید به سمت بخش خصوصی برود و اگر دولت ناظر باشد، طبیعتا اجازه نمی‌دهد که یک کالا در انبار بماند تا تاریخ مصرف آن بگذرد و اگر هم گذشت، جلوی توزیع آن را می‌گیرد.

ورورد تانکرهای سوختی حامل اسلحه و مشروبات الکلی ادامه دارد

عضو هیات رئیسه مجلس در عین حال تصریح کرد: با وجود جلوگیری از توزیع برنج‌های آلوده، ورود تانکرهای مواد سوختی که تجهیزات غیرمجاز به همراه دارند، همچنان ادامه دارد که خطر آنها از برنج‌های آلوده نیز بیشتر است.

مصری در توضیح این مسئله گفت: این مواد سوختی از عراق وارد می‌شوند و اصلا هم معلوم نیست که از کجا مجوز می‌گیرند؛ همراه این تانکرها، اسلحه، مشروبات الکلی و برخی دیگر از اقلام غیرمجاز وارد می‌شود و علاوه بر آن، تصادف‌های جاده‌ای را نیز برای ما رقم می‌زنند و هیچ نظارتی هم بر آنها نمی‌شود.

وی افزود: این در حالی است که هم‌اکنون این امکان وجود دارد که سوخت از آن طرف مرز در داخل مخازن تخلیه شود و با یک خط لوله کوتاه به ماشین‌های داخل کشور متصل شود و از هر نظر نیز تحت کنترل باشد، اما هر چه پیگیری کرده‌ایم و از بسیاری از وزرا سوال کرده‌ایم اصلا خبر ندارند که چه کسی مجوز ورود روزانه هزار کامیون حامل سوخت را می‌دهد!؟

معلوم نیست منافع این تانکرها به کدام یقه سفید می‌رسد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: معلوم نیست منافع واردات این مواد سوختی و حواشی آن به کدام آدم یقه سفید می‌رسد که حتی وزیر هم نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

مصری تاکید کرد: هیچ کشوری به صورت بی‌در و پیکر اجازه ورود مواد سوختی یا سایر مواد را به کشور خود نمی‌دهد، آن هم از منطقه‌ای که در تصرف داعش است. از منظر امنیت ملی این مسئله امنیت ما را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه این مسئله را از وزرای مربوطه و از گمرک سوال کرده‌ام اما هیچ کدام خبر ندارند، به تذکر گذشته خود در صحن علنی مجلس نسبت به این مسئله اشاره کرد و گفت: اگر خدای ناکرده اتفاقی در این رابطه در کشور بیفتد، آن وقت معلوم می‌شود چه کسانی مجوز واردات این اقلام را صادر کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت ایران IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 3
    خوش بحال ملت ایران به اسم مبارزه با داعش با آنها معامله میکنند !!!!!!!!!!
  • جوادي IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    2 0
    به اين مسئله بايد برخوردي جدي شود قبل از آنكه اندلس ديگري بوجود آيد . اين چه مرزداريست كه قاچاقچيان هر چه بخواهند مي توانند به راحتي وارد مملكت كنند و هر چه بخواهند به راحتي از مملكت خارج كنند ؟ اين افراد حتي خطرناك تر از داعش هستند . بايد قانوني وضع شود كه باز دارنده باشد قوانين فعلي نتيجه اي معكوس دارد . صداي عربده كشي هاي پس از ساعت 24 را اين روز ها براحتي و وفور در خيابان ها و از درون ماشين ها مي شنويم و جاي خالي گشت هاي شبانه بسيج را احساس مي كنيم يادش بخير باد ايام نه چندان دور . اگر نمي خواهيد بازرسي خيابان ها را به بسيجي ها بدهيد حداقل بازرسي هاي جاده ها را به آنها بسپاريد تا نتيجه اش را هم ببينيد . البته قبل از آنكه دير شود . دشمن بدجوري براي ما نقشه كشيده است . بيدار شويد .