معاون شهردار مشهد گفت: زیرساخت‌های توریستی باید متناسب با فضای معنوی مشهد باشد.

زیرساخت‌های توریستی باید متناسب با فضای معنوی مشهدمقدس باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، وحید جلیلی صبح امروز در جلسه پیوست‌نگاری فرهنگی در رابطه با پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه میدان شهدا اظهار داشت: شاخص‌های اعلام شده مانند هویت، عدالت، آرامش، زیبایی وغیره است و ما باید چشم‌اندازی داشته باشیم اما اولویت‌ها و شاخص‌ها مشخص نیست بلکه چشم انداز و مجموعه‌ای از شاخص‌های پیوست نگاری در پازل گنجانده شده است.

جلیلی افزود: طبقه منهای یک میدان شهدا یک دنیا طرح و پروژه در دل خود دارد و می‌تواند مکانی برای تجمعات فرهنگی و اجتماعی به عنوان میتینگ‌های خاص باشد. ظرفیت خوبی است که هنوز طراحی نشده ایده‌های زیادی پیشنهاد شده که از آن جمله می‌توان به موزه انقلاب مشهد بازار صنایع‌دستی وغیره اشاره کرد.

معاون شهردار مشهدمقدس بیان کرد: خوشبختانه هنوز ظرفیت‌های این پروژه از بین نرفته و ادامه کار بستگی به حساسیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد که اگر ورود پیدا نکنیم ادامه روند پروژه میدان شهدا با موضوع اقتصادی مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه پروژه میدان شهدا به مشاوران بزرگی سپرده شده این فاجعه رخ داده است، در گذشته مهمترین نقطه شهر مشهد بعد از حرم مطهر رضوی میدان شهدا بوده است؛ اما امروز هیچ کس حاضر نیست از اجرای پروژه میدان شهدا دفاع و مسئولیت قبول کند و با یک جمعیت مدعی مواجه هستیم.

جلیلی تاکید کرد: بیش از 20 سال است که میدان شهدا از حالت میدان بودن خارج شده و از سال 84 وارد مرحله اجرا شده اما امروز پروژه میدان شهدا نه مدرن، نه پست مدرن و نه سنتی است.

وی اظهار کرد: باید برای میدان شهدا چشم‌اندازی علمی، منسجم و هدفمند تهیه شود که مبتنی بر شورای راهبردی باشد متاسفانه در رابطه با مباحث تئوریک مشهد آینده بسیار کم صحبت می‌شود و باید جایگاه مشهد بیشتر مورد بررسی قرار گیرد با زیرساخت‌های توریستی و جذابیت گردشگری که متناسب با فضای معنوی و مذهبی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.