رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت هنر قرآنی و اهل بیتی تاکید کرد یکی از راه‌های حمایت و رونق اینگونه هنرها عرضه دائمی آنها است تا مخاطب فرصت مواجهه با این آثار را داشته باشد.

یکی از راه‌های حمایت از هنر دینی و قرآنی عرضه دائمی آنها است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه گالری «نگار مکتب خانه» در جمع خبرنگارارن بیان کرد: گالری «نگار مکتب خانه» در یادمان شهدای هفتم تیر واقع شده و به صورت هدفمند به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است تا همه بتوانند از این فضا استفاده کنند، با این حال دانش آموزان در اولویت ما قرار دارند چراکه سازنده آینده هستند و باید در حوزه فرهنگ به آنها توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به فضای گالری «نگار مکتب خانه» و آثار به نمایش درآمده در آن توضیح داد: در این نمایشگاه محصولات فرهنگی، هنری و تجسمی عرضه می شود و قصد ما در سال پیش رو این است که بتوانیم تابلوهای این گالری را ماهی یک بار تغییر دهیم. من نام این آثار را هنر اسلامی ایرانی و اهل بیتی می گذارم؛ آثاری که مخاطبان خاص خود را دارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر رونق بخشیدن به هنر اسلامی و اهل بیتی یادآور شد: اگر یک هنرمند نقاشی، اثری با موضوع «الله اکبر» تولید کند امکان عرضه در همه کشورهای اسلامی را دارد اما اگر مضمون تابلو دعا و یا سخنی از ائمه معصومین (ع) باشد، مطالبه‌کننده و مخاطب خاص خود را دارد. بنابراین وظیفه داریم که این هنر را رونق بخشیم و هنرمندان را حمایت کنیم و یکی از بهترین راهکارها هم عرضه دایمی آثار آنهاست.

تولید آثار هنری با نگاه ویژه سبک زندگی اسلامی ایرانی

حجت الاسلام خاموشی از ویژگی این تابلوها برای مخاطب دانش آموز سخن گفت و بیان کرد: دانش آموزان با حضور در این گالری به این فضا علاقمند می شوند و به تدریج خودشان می توانند آموزش ببینند و آثاری را برای آیندگان تولید کنند. همچنین این آثار برای خانواده های آنها نیز مفید است چراکه هر یک از این تابلوها از جمله نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط با نگاه ویژه به سبک زندگی اسلامی ایرانی تولید شده است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ورود سازمان تبلیغات اسلامی به طور مستقل از حوزه هنری در خرید آثار هنری عنوان کرد: حوه هنری متولی هنر انقلاب، دفاع مقدس و اکنون بیداری اسلامی است. حوزه در این زمینه ها فعال است و حضور سازمان تبلیغات در کنار حوزه هنری به معنای رقابت نیست بلکه به دلیل پرداختن به بعضی از کارهایی است که در اولویت کار نهادهای فرهنگی نبوده است. در این مجموعه به همراه فروشگاه کتابشهر این فعالیت کلید زده شد تا بخشی دیگر از کارهای سازمان تبلیغات را عرضه کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان درباره فعالیت این سازمان در حوزه کارهای قرآنی بیان کرد: امیدوارم که در آینده نه چندان دور در همین مکان هنر قرآنی را هم عرضه کنیم و بتوانیم در حوزه نمایش آثاری از جمله مینیاتور و تذهیب وظیفه خود را انجام دهیم و هنرمندان را حمایت کنیم و به جریان داد و ستد و فروش برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.