با پایان‌یافتن فرصت هیات‌های نظارت استانی برای رسیدگی به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی، آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که بر اساس رای هیات مرکزی نظارت، صلاحیت آنان احراز نشده، می‌توانند شکایت خود را به دفاتر تعیین‌شده نظارت و بازرسی شورای نگهبان در تهران و استان‌ها تحویل دهند.

غیرواقعی بودن گمانه‌زنی‌ها درباره رد صلاحیت‌ شد‌ه‌ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، فرصت 7 روزه هیات‌های نظارت استانی برای رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی و اظهارنظر در مورد صلاحیت دیگر داوطلبان امروز پایان می‌یابد.

هیات‌های نظارت استانی از تاریخ 20 تا 26 دی ماه فرصت رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده با کسب نظر از هیات مرکزی نظارت و اظهارنظر در مورد صلاحیت دیگر داوطلبان و اعلام آن به فرماندار مربوطه را داشتند.

اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که بر اساس رای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت آنان احراز نشده، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

با توجه به نزدیک شدن به پایان فرصت بررسی شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی از سوی هیات‌های نظارت، در برخی از سایت‌های خبری و بعضا فضاهای مجازی لیستی از افرادی که صلاحیت آنها در هیات‌های نظارت رد شده منتشر شد که رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در گفت‌وگو با ایسنا انتشار این اسامی را غیررسمی و غیرواقعی ذکر کرد.

انتشار اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده گمانه‌زنی غیررسمی است

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: هیات نظارت استان هنوز اسامی داوطلبان تایید یا رد صلاحیت شده را به فرمانداری اعلام نکرده است.

وی همچنین تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه بررسی‌های هیات نظارت استان را به داوطلبان اعلام کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار تهران همچنین درباره انتشار اسامی افرادی که توسط هیات نظارت استان تایید یا ردصلاحیت شده‌اند، گفت: اسامی منتشر شده غیرواقعی بوده و شایعه و گمانه‌زنی غیررسمی است زیرا هنوز رسماً نتیجه بررسی هیات نظارت استان به ما در فرمانداری اعلام نشده است.

بررسی صلاحیت‌ها به صورت قانونی انجام شده است

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشورنیز امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت‌ها به صورت قانونی انجام شده است، گفت: ما 12 هزار و 46 پرونده به دادستانی کل فرستادیم که دادستانی اعلام کرده 763 نفر دارای سابقه‌ی محکومیت هستند و 11 هزار و 283 نفر نیز هیچ سابقه‌ای ندارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر بعضی رسانه‌ها مبنی بر فله‌ای بودن تایید صلاحیت‌ها، گفت: بر اساس گزارش از مراجع چهارگانه همه موارد مربوط به دزدی، رشوه، مواد مخدر، و وابستگی به خارج را رد صلاحیت کرده‌ایم. هیات‌های اجرایی بر اساس مواد 28 ، 29 و 30 قانون انتخابات صلاحیت داوطلبان را بررسی کردند و هیچ بررسی فله‌ای در کار نبوده است.

وی گفت: نباید جایگاه هیات‌های اجرایی به خاطر رد صلاحیت عده‌ای زیر سوال رود و گفته شود که آنها فله‌ای عمل کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.