فرانس ۲۴ در آستانه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برداشته شدن تحریم های ایران گزارش داد که رژیم صهیونیستی و عربستان دو مخالف توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم های ایران هستند.

فرانس۲۴: ریاض همسو با تل آویو مخالف برجام است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، «جان کامینز» John Cummins خبرنگار فرانس 24 افزود: تمامی نشانه ها حاکی از آن است که ایران به تعهدات خود عمل کرده است و انتظار می رود امروز (شنبه) تحریم های ایران برداشته شود.
این شبکه تلویزیونی در این راستا به دسترسی ایران به 100 میلیارد دلار دارایی مسدود شده اش و همچنین ورود به بازار نفت در صورت برداشته شدن تحریم ها اشاره کرد.
خبرنگار فرانس 24 درباره واکنش عربستان به حذف تحریم های ایران گفت: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز گفت که هنوز بسیاری مخالف برداشته شدن تحریم ایران هستند.
کامینز افزود: هر چند وزیر امور خارجه ایران نام خاصی را نبرد، اما مخالفان اصلی توافق هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم ها، اسراییل و عربستان هستند.
خبرنگار فرانس 24 گزارش داد: درهفته های اخیر شاهد تنش در منطقه بودیم که با اعدام یک روحانی شیعه در عربستان آغاز شد. «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با همتای عربستانی خود در انگلیس ملاقات کرد و واشنگتن تلاش می کند به ریاض بگوید توافق هسته ای منجر به برهم خوردن توازن منطقه ای نخواهد شد.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز صبح برای قرائت بیانیه مشترک با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اعلام آغاز اجرای توافق برجام، وارد وین شد.
قرار است امروز (شنبه) احتمالا گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدهای ایران در قالب توافق جامع هسته ای منتشر شود.
با تایید آژانس مبنی بر این که ایران به تعهدات خود عمل کرده است، زمینه برای اجرای توافق جامع هسته ای (برجام) فراهم می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.