سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات لوایح بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه اعم از میزان بودجه، نرخ فروش نفت، نرخ تسعیر ارز و اعتبارات هزینه‌ای، اعتبارات عمرانی و درآمدهای مالیاتی را تشریح کرد.

بودجه سال آینده ۲۶۷ هزار میلیارد تومان/افزایش حقوق ۱۲ درصد/نفت در بودجه ۴۰ دلار

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: براساس اعلام هیئت دولت قرار است لوایح بودجه سال آینده و برنامه ششم در جلسه علنی فردای مجلس تقدیم شود.

وی در خصوص جزئیات این لوایح گفت: دولت در لایحه بودجه سال 95 کل بودجه سال آینده از حیث مصارف و هزینه را 267 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است. همچنین قیمت نفت در بودجه سال آینده 40 دلار محاسبه می‌شود و فروش روزانه نیز دو میلیون و 250 هزار بشکه و نرخ تسعیر ارز نیز 2 هزار و 997 تومان محاسبه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال 95 اعتبارات هزینه‌ای 197 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که این رقم نسبت به بودجه مصوب سال 94، 13 درصد رشد داشته است.

به گفته کاتب بودجه عمرانی در سال آینده در لایحه دولت 60 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به مصوب سال 94؛ 17 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حقوق کارکنان در سال آینده 12 درصد رشد خواهد داشت و درآمدهای مالیاتی نیز 101 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که این رقم نسبت به سال 94، 14 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون در خصوص جزئیات لایحه برنامه ششم نیز گفت: در برنامه ششم پیش بینی شده که در پایان اجرای این برنامه نرخ رشد اقتصادی به 8 درصد برسد. همچنین دولت پیش بینی کرده نرخ رشد اقتصادی در پایان سال 95 به 5 درصد برسد.

کاتب افزود: براساس پیش بینی دولت در لایحه برنامه ششم نرخ تورم در سال 95، 11.3 درصد و در پایان سال برنامه ششم به 8.9 درصد رسد. 

وی در پایان گفت: در لایحه برنامه ششم پیش بینی شده که نرخ بیکاری که در سال 94، 12.8 درصد است، در پایان برنامه ششم به 9 درصد برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.