مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد این بانک از سال تاسیس تا الان، ۱۱ میلیون تسهیلات برای ساخت و تعمیر پرداخت کرده است، یعنی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان.

 پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم، محمدهاشم بت‌شکن در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس بانک مسکن اظهار کرد: از سال تاسیس تا الان، بانک مسکن 11 میلیون تسهیلات برای ساخت و تعمیر پرداخت کرده است، یعنی 150 هزار میلیارد تومان. هم‌اکنون بانک مسکن بالغ بر 14 میلیون مشتری دارد، شاید عدد 4.5 میلیون پرونده تسهیلاتی زنده رکوردی برای بانک مسکن است.

وی با اشاره به مانده تسهیلات 116 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن، گفت: حدود 16 درصد تسهیلات اعطایی شبکه بانکی کشور متعلق به بانک مسکن است.

وی با یادآوری این‌که 100 هزار میلیارد تومان منابع ذخایر بانک مسکن است،‌گفت:‌ یکی از معضلات بانکی یعنی مطالبات در بخش مسکن 2.83 است که مطابق استانداردهای دنیاست.

وی با بیان این‌که بانک به عنوان ابزار اجرای سیاست‌های دولت بتواند تصمیم‌سازی در این بخش داشته باشد، گفت: در این راستا ابتدای امسال برنامه 20 گانه به تصویب رسید و تا امروز 70 درصد از این برنامه‌ها محقق شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون 118 هزار میلیارد ریال تسهیلات و 176 هزار میلیارد ریال منابع در بانک وجود دارد. آماده این هستیم تا در راستای سیاست‌های توسعه‌ای دولت اقدام کند که زمینه آن در بانک مسکن وجود دارد.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: برای ایجاد یک بانک توسعه‌ای برای جلوگیری از نوسان 450 هزار میلیارد ریال به دو میلیون و 300 هزار نفر داده شده است و حق بانک مسکن است که این رقم در بخش مسکن بماند، وصول شده و دوباره به این بخش تزریق شود.

بت‌شکن با تاکید بر این‌که باید به شکلی تدبیر شود که 450 هزار میلیارد ریال صرف افزایش سرمایه بانک مسکن شود، یادآور شد:‌بانک‌ مسکن می‌تواند با استحکام مالی ظرفیت تعامل با بانک‌های توسعه‌ای دنیا را داشته باشد. برای این‌که بتوانیم ایفای نقش در وظایف توسعه ای داشته باشیم باید ابزار مورد نیاز فراهم شود.

وی با بیان این‌که خارج شدن از شمولیت قوانین کشوری یکی از این موارد است که دست ما را در افزایش دستمزد بسته است، افزود: این دو نکته کلیدی مذکور پیش‌نیاز هر گونه فعالیت توسعه‌ای بانک مسکن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.