معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران و رسانه ها در حاشیه نشست های هفتگی با اهالی نشر، سخنان ناشران را منتشر کنند.

معاون وزیر ارشاد: رسانه ها سخنان ناشران را منعکس کنند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی عصر شنبه در حاشیه هفتمین نشست هفتگی خود با ناشران در انتشارات قدیانی افزود: فلسفه حضور و هدف ما صحبت با مدیران و مراجعه آسان تر اهل علم و نشر برای مطرح کردن مشکلات است.
وی ادامه داد: در معاونت امور فرهنگی همه مدیران کل و مدیران موسسات هر هفته دو ساعت وقت برای دیدار رو در رو با اهالی نشر اختصاص دادنده اند و من نیز گفت وگو با ناشران ، کتابفروشی ها که پاتوق فرهنگی جامعه است را انتخاب کرده ام تا در عین گفت و گو با ناشران در حاشیه آن به مشکلات کتابفروشی ها نیز پرداخته شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در 6 جلسه اخیر حدود 50 تن از اهالی فرهنگ صحبت های خود را مطرح کردند.
صالحی ادامه داد: عمده ترین مشکلات اهالی نشر در حوزه اقتصاد، خرید کتاب از ناشران، نویسندگان و کتاب های منتشر نشده بود.
وی افزود: در فضایی کلی تر بحث تصویرهای غیرمجاز آثار ناشران مطرح شد که طی دو اتفاق مهم با نامه نویسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آیت الله آملی لاریجانی و ارسال نامه از معاونت امور فرهنگی به مرکز دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از نظر قانونی و اقدام عملی برای مسدود کردن سایت ها یی که بدون اجازه ناشر اقدام به نشر آثار در فضای مجازی می کنند اقدام لازم صورت گرفت.
صالحی افزود: در این نشست های رو در رو، گفت وگوهای تفصیلی و مصداقی مهمی داشتیم که به طور قطع منجر به نتیجه خواهد شد.
وی، در ادامه انتشارات قدیانی را یکی از بنگاه های خوب و موفق در عرضه آثار فاخر دانست و گفت: ترجمه جدید نهج البلاغه اثر استاد موسوی گرمارودی یکی از آثار ارزشمندی است که در این انتشارات چاپ شده و به صورت غیر رسمی از آن رونمایی شد.
انتشارات قدیانی هفتمین مکانی است که جلسات نشست معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی نشر در آن برگزار می شود.
این انتشارات سال 1355 تاسیس شده و تاکنون یک هزار و 903 عنوان کتاب با مدیریت نادر قدیانی به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.