قدس آنلاین- لرستان: کلنگ بزرگترین آزمایشگاه کشور با هماهنگی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در بهمن ماه سال جاری زده خواهد شد .

افتتاح بزرگترین آزمایشگاه سن سنجی کشور در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس سازمان صنعت معدن وتجارت در جلسه ستاد تسهیل  استان با اعلام  خبر فوق گفت :آزمایشگاه  سن سنجی یک از بزرگترین دستاوردهای خوب دولت در استان لرستان است .

صفی خانی با بیان اینکه این آزمایشگاه  حتی در خاورمیانه نیز نمونه خواهد بود اظهار داشت: در جهت پیشرو و توسعه این آزمایشگاه با سازنده تجهیزات در خارج از کشور نیز توافقات لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به 22 واحدصنعتی  قیر و ایزوگام افزود: با توجه به ظرفیت شرکت نفت و گاز استفاده آنها باید به صورت گاز طبیعی باشد.

 رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان اینکه با تغییر تکنولوژی نیاز به اعتبار بیشتری در این زمینه است عنوان کرد: در این راستا که تامین اعتبار وجود ندارد استاندار مصوب نمود که سوخت لازم تامین گردد که زمینه اشتغال 170 نفری فراهم گردد.

صفی خانی با اشاره به مطالعات مقدماتی صورت گرفته بر روی چند نوع ماده معدنی تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته و شناسایی ظرفیت ها دونوع برنامه عملیاتی برای اکتشاف و بهره برداری معادن در سال 95 در دو واحد غیر صنعتی مصوب شد.

وی با بیان اینکه در یکی از واحدها 70 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته است گفت: با تسهیلاتی که در اختیار داریم پیشرفت این واحد به صددرصد خواهد رسید و فرآورده های آن به بهره برداری خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.