مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: تاکنون ۵ هزار و ۱۵۳ مصوبه در شوراهای ۴۱ گانه خراسان رضوی تصویب شده است.

بیش از ۵۰۰۰ مصوبه در شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدجواد حسینی ظهر امروز در نشستی‌خبری با محوریت هفته شوراهای آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: شوراهای آموزش وپرورش از سال 1372 با 22 ماده با هدف بستر سازی مشارکت همگانی، بهره گیری از امکانات و کلیات منابع، توسعه و تجهیز فضای آموزشی‌ و پرورشی شکل‌گرفت و از24 تا 30 دی هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

وی افزود: برای تحول و تغییر زیر نظام باید مسائل راهبردی و مدیریت، برنامه درسی تربیت معلم و تامین منابع انسانی، تامین و تخصیص منابع مالی، تامین فضا، تجهیزات و فناوری، پژوهش و ارزیابی، همسو سازی کتاب‌های درسی، استقرار نظام جدید، رتبه بندی معلمان، و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه است.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 41‌شورا آموزش و پرورش در خراسان رضوی وجود دارد، تصریح کرد: یک شورا در استان، 28 شورای شهرستانی، 12 شورا در مناطق فعال که در مجموع 549‌نفر عضو شوراهای آموزش و پرورش هستند که در قالب این شورا تاکنون 5 هزار و 153 مصوبه در شوراهای 41 گانه تصویب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرایی‌شدن 90 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش خبرداد و گفت: 10 درصد باقیمانده از جمله مصوباتی است که زمان‌بر است و تاکنون از سوی این شورا 200 میلیارد تومان کمک نقدی به آموزش و پرورش خراسان رضوی شده است.

وی به مهمترین مصوبات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:مهمترین مصوبات شورای آموزش و پرورش در حوزه بهسازی، نوسازی عمران و تجهیزات بوده است.

حسینی به دستاوردهای اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه ریشه‌کنی بی‌سوادی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر99 درصد  اولیا دانش آموزان با سواد شده‌اند که برای این اقدام 3 هزار مدیر مدرسه به‌صورت مستقیم وارد عرصه شده‌اند.

 وی با بیان اینکه درحال حاضر 16 هزار نفر در خراسان رضوی بازمانده از تحصیل شناسایی شده است، عنوان کرد: از این تعداد 8 هزار نفر در نواحی هفت گانه مشهد و تبادکان و 8 هزار نفر در سطح خراسان رضوی پراکنده هستند.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی از راه اندازی 56 مرکز یاددهی و یادگیری مشارکتی حرفه آموزی در بخش سواد آموزی خبرداد و گفت:بخشی از هزینه‌های تحصیل افراد بازمانده از تحصیل از سوی خیرین و آموزش و پرورش استان تامین می‌شود.

وی احداث بزرگترین دهکده ورزشی دانش‌آموزی شرق کشور، ثبت نام 6 هزار دانش‌آموز خارجی در ابتدای مهر و برقراری تعامل مناسب با 80 درصد دستگاه‌های خراسان رضوی را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته این اداره کل برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.