وزیر کشور عراق در دیدار با استاندار خراسان رضوی از همکاری موثر جمهوری اسلامی ایران به ویژه خراسان رضوی در اجرای آئین بزرگ اربعین حسینی امسال قدردانی کرد.

تقدیر وزیر کشور عراق از همکاری خراسان رضوی در آئین اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، استانداری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از محمد سالم الغبان در این دیدار در مشهد گزارش داد: برای افزایش تعاملات و توسعه مناسبات که امروز اراده دو کشور بر آن قرار گرفته باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: امروز ظرفیت و تجربیات استانهایی چون خراسان رضوی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و خدماتی قابل ستایش است و باید از این ظرفیت در جهت توسعه بهره گرفت.
وزیر کشور عراق با تاکید بر ابراز آمادگی عراق برای انتقال تجارب خراسان رضوی گفت: این تعامل و همکاریها می تواند بر نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور و ملت بیافزاید.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار از وجود اعتاب مقدسه در عراق و ایران به عنوان عاملی برای تقویت مناسبات بین دو کشور یاد و بیان کرد: ارادت مسلمانان و شیعیان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و رفت و آمد زائران بین عراق و ایران زمینه مطلوبی برای توسعه گردشگری زیارت است.
علیرضا رشیدیان از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی یاد کرد و افزود: مشهد کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این فرصت مهم باعث شده سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشد که دو میلیون نفر آنها را زائران خارجی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استانهای مهم و پهناور ایران به شمار می رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیتهای فراوانی در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.
استاندار خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 300 هزار دانشجو را از دیگر مزیتهای این استان برشمرد.
وی با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور عراق از آمادگی خراسان رضوی برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف خبر داد.
رشیدیان خواستار تبادل هیاتهای تجاری، برپایی نمایشگاههای تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه مناسبات اقتصادی شد.
وی همچنین به تحرکات داعش در منطقه و تحولات رخ داده در عراق، سوریه و یمن اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ضعف اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی رنج می برد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه وی از موفقیت طرح ویژه امنیتی زیارت اربعین امام حسین علیه السلام تقدیر کرد و ضمن ارائه گزارشی از ستاد پشتیبانی راهپیمایی بزرگ اربعین، گفت: محور این حرکت عظیم دولت و ملت عراق بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.