یک عضو جنبش اسلامی نیجریه از اولین دیدار با شیخ زکزاکی رهبر شیعیان مظلوم نیجریه خبر داد که در بازداشت حکومت این کشور است.

تازه‌ترین خبر از سرنوشت شیخ زکزاکی/ جزئیات اولین دیدار با رهبر دربند شیعیان نیجریه

به گزارش قدس آنلاین، «هارون بناوی» عضو جنبش اسلامی نیجریه در گفتگو با تسنیم، تاکید کرد طاهریحیی برای اولین‌بار با جناب شیخ زکزاکی از بازداشتش در یک ماه پیش دیدار کرد.

وی افزود: شیخ زکزاکی همچنان در بازداشت حکومت نیجریه است که وی را در شهر ابوجا زندانی کرده است.

هارون به ناوی که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: اخباری که از زخمی شدن شیخ زکزاکی حکایت می‌کرد، صحت دارد، ایشان در جریان جنایت کشتار در شهر زاریا که صدها غیرنظامی کشته شدند، هدف اصابت چهار گلوله قرار گرفت و همسرش نیز به ضرب گلوله زخمی شده است.

وی تصریح کرد: شیخ زکزاکی به میزان 90 درصد تقریباً بهبود یافته و همسرش هم به‌طور کامل بهبود یافت، چراکه حکومت نیجریه پس از افزایش فشارها برای حفظ سلامت این دو نفر، آنها را برای مداوا به خارج فرستاد.

به ناوی گفت: یکی از اعضای مطرح جنبش اسلامی یعنی پروفسور طاهریحیی برای اولین‌بار روز چهارشنبه گذشته با شیخ زکزاکی دیدار کرد.

وی درباره مکان بازداشت شیخ زکزاکی افزود: دولت نیجریه، شیخ زکزاکی و همسرش را در منزلی در ابوجا زندانی کرده است.

به ناوی افزود: دولت نیجریه از فکر قتل شیخ زکزاکی عقب‌نشینی کرد و برای حفظ جانش در پی فشارهای سیاسی داخلی از سوی جنبش اسلامی نیجریه و فشارهای بین‌المللی از سوی کشورهای جهان اسلام و در رأس آنها جمهوری اسلامی  ایران، ایشان را مداوا کرد.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و فشارها برای آزادی بدون قید و شرط شیخ زکزاکی و دیگر بازداشت‌شدگان همچنان ادامه دارد. تعداد بازداشت شدگان بیش از 700 نفر  است.

به ناوی خواستار عدم انتشار تصویرش شد، چرا که به گفته وی، تروریست‌های وهابی، وی را تهدید به قتل کرده‌اند.

ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه هم روز شنبه از دیدار با شیخ زکزاکی خبر داد و خواستار آزادی وی و روشن شدن سرنوشت بیش از 700 شهروند دیگری شد که در جریان جنایت ارتش نیجریه در زاریا ربوده شده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.