سرپرست کمیته امداد کشور در گناباد گفت:برای اشتغال مددجویان وام‌ 3 تا 20 میلیون تومانی داده می شود.

وام 20 میلیون تومانی امداد برای اشتغال مددجویان

به گزارش قدس انلاین سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در حاشیه دومین همایش مددکاران اجتماعی در گناباد گفت این فرصت‌های شغلی در رابطه با مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است که پس از استعداد سنجی در خانواده‌های مددجویان تحت پوشش ، آموزش‌های لازم نیز به آنها داده خواهد شد.

وی افزود بر اساس طرحی که به تصویب دولت و شورای عالی اشتغال رسیده مدد جویان می‌توانند بمنظور گرفتن تسهیلات با در دست داشتن معرفی‌نامه از کمیته امداد به بانک‌ها مراجعه کنند که به واسطه این امر تضمینی برای آنها ایجاد می‌شود. سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به تعامل کمیته امداد با بانک مرکزی گفت کمیته امداد کار تضمین را انجام می‌دهد و سقف این وام‌ها از سه میلیون تا 20 میلیون تومان است.

انواری اجرای طرح مدیریت اشتغال روستایی را یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده کمیته امداد دانست و گفت : در صورت تصویب آن 300 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. وی کل خانوارهای تحت پوشش این نهاد در کشور را یک میلیون و 800 هزار برشمرد و گفت : هم‌اکنون 800 هزار دانش‌آموز ، 100 هزار دانشجو ، یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار و یک میلیون و 500 هزار سالمند از کمک‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت هم اینک از یک میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش ، 100 هزار خانوار به خودکفایی رسیدند. انواری با اشاره به تدارک جشن‌هایی در ماه مبارک رمضان در تهران و 22 استان کشور گفت علاوه بر این در نمایشگاه بین‌ المللی تهران خانواده‌های خود اتکا کالاهای تولیدی خود را عرضه خواهند کرد. وی با بیان اینکه سفره‌های اطعام نیز همچون سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و مسوولان گسترده خواهد شد افزود طرح بازدید از خانواده‌های محروم با مشارکت خیرین و مسوولان و همچنین طرحی برای حامیان ایتام نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این ماه انجام خواهد شد.
 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.