قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت: ستاد اقامه نماز استان باید از شکل سنتی خارج شده،و روش‌های نوینی را انتخاب و وارد فضای جدیدی به منظور پیشبرد امور شود.

ستاد اقامه نماز خراسان شمالی باید از شکل سنتی خارج شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در نخستین اجلاس نماز استان  اظهار داشت:باید شرایط اقامه نماز را به صورت کمی و کیفی در مدارس، ادارات و اماکن عمومی در راستای حضور گسترده مردم افزایش داد.

وی افزود: همچنین باید برای دعوت دانش آموزان به نماز از شیوه های صحیح استفاده کنیم و نباید در مدارس دانش آموزان را برای اقامه نماز تحت فشار قرار دهیم

پرویزی با گلایه از ستاد اقامه نماز به منظور فعالیت کمرنگ مساجد در نمازهای یومیه، گفت: برپایی نمازهای صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء در سطح مساجد استان خیلی گسترده نیست.

وی افزود: با وجود مشکلات فراوان در دو سال و نیم گذشته  16 میلیارد تومان برای بهسازی و ساخت مساجد و مصلی های استان هزینه شده است

وی همچنین اظهار داشت: برای فراهم آوردن فضای مطلوب برای اقامه نماز در روستاها به دهیاری های استان هم تاکید شده است تا به مشکلات این بخش بپردازند.

پرویزی ادامه داد:  از سال گذشته برای ساماندهی مساجد بین راهی اقدام شده است که در حال بهسازی مساجد شهرستان های شیروان، بجنورد، فاروج و آشخانه برای استفاده زائران و مسافران هستیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بخش سخت افزاری مساجد را دولت انجام می دهد اما اعتقادی به ساخت مسجد توسط دولت ندارم، چرا که دولتی شدن مساجد سبب ارتقاء اقامه نماز نمی شود؛ افزود: هر اندازه حضور در مساجد و مصلی ها بیشتر شود، مشکلات و رفتارهای ناهنجار اجتماعی هم کاهش می یابد و برگزاری نماز های جمعه و یومیه، هنر دستگاه های فرهنگی است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی نیز در این اجلاس از برگزاری نماز جماعت در ۴۶۰ نقطه شهری با حضور روحانیون خبر داد .

محمود دلپسند گفت: همچنین در بیش از 60 درصد جامعه روستایی هم نماز جماعت با حضور روحانیون اقامه می شود.

وی هدف اجلاس استانی نماز را توسعه و ترویج فرهنگ نماز دانست و تاکید کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت ها و شناسایی فعالان و مروجان اقامه نماز استان، زمینه را برای حضور گسترده مردم برای ادای این واجب الهی فراهم کنیم.

 امام جمعه بجنورد نیز در این اجلاس گفت: نماز ستون دین بوده بنابراین باید بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ادامه داد: باید فضایی مناسب به منظور افزایش میزان حضور مردم در برپایی نمازهای یومیه مساجد فراهم شود.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.